loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
مدیریت بازدید : 658 پنجشنبه 29 دی 1390 نظرات (0)

انواع شیوه های نویسندگی:

1- نویسنده ای که پستهای دلخواه می گذارد.... این پستها می تواند یک خبر از اخبار به روز یونایتد، مقالۀ جالب، تاریخچه، پستی دلخواه در مورد یونایتد و ... باشد. نویسنده های وب کاملا آزاد هستند که به دلخواه و سلیقۀ شخصی خود در روز "حداکثر" تا 4 یا 5 پست از این دست پستها قرار دهند.

2- نویسندۀ متعهد به انجام یک کار خاص (گزارش زنده،مصاحبه های بعد و قبل  بازی و نشست خبری، والپیپر، مسابقات و سرگرم، پستهای پیش بازی، مقالات و تاریخچه های هفتگی، پوشش تیترهای خبری روزانه به صورت کامل (نیوزنو)) در این مورد فعلا

  • گزارش زنده بر عهدۀ بابک هست
  • مصاحبه ها را شهاب انجام  می دهد
  • والپیپر توسط حمید
  • مسابقات توسط زینب خانم
  • پیش بازی ها با حسین است.
  • پیش بینی تا پیش از این با زینب خانم بود که احتمالا متوقف شود.
  • هر ابداع و ابتکاری که در این مورد به ذهنتان می رسد بفرمایید. مثلا پستهای والپیپر هفتگی و مسابقات و سرگرمی ابداع خود حمید و زینب خانم بوده است. از هر سلسله پستهای جدید استقبال می شود. می توانید بخشی از مسؤولیتهای فعلی را هم قبول کنید. مثلا ترجمۀ مصاحبه ها انجام بدید شهاب می ره سراغ یه کار دیگه!
  • در صورت تمایل به ترجمۀ تیترهای نیوزنو به شیوۀ مرسوم بلاگ نیز (اگر شجاعت انتخاب این کار را دارید laugh) به بخش توضیحات مربوطه (مراحل ترجمۀ اخبار نیوزنو) مراجعه نمایید.

شیوۀ ارسال پست:

در پنل نویسندگی رزبلاگ، در بخش مطالب، روی گزینۀ "ارسال پست جدید" کلیک کنید. برای ویرایش پستهایی که قبلا ارسال کردید نیز می توانید وارد بخش "مدیریت مطالب قبلی" شوید. در این بخش عنوان پست را تایپ کنید. آدرس اینترنتی عکس پست را Copy Image Url (بسته به نوع مرورگر) از روی عکس کپی کنید و در بخش تصویر پست Paste کنید. این عکس بالا سمت راست داخل مطلب پست شما نمایش داده خواهد شد. با "بخش پیوند یکتا(آدرس پست)" کاری نداشته باشید خودم هم هنوز نمی دونم برای چی هست! در پنجرۀ بزرگ اصلی ادیتور مطلب رزبلاگ قرار دارد که باید متن پست را تایپ کنید! حال شما این بخش را فقط یک خط تیره بگذارید: - یا یک نقطه: . یا هرچیزی!!!اسپیس نباشه فقط!!! این خط تیره یا نقطه رو حتما بگذارید نگذارید کل پستتان هنگام ارسال می پرد! حال که این خط تیره را گذاشتید بیایید پایینتر روی ادامۀ مطلب کلیک کنید و پنجرۀ ادامۀ مطلب باز می شود. حال متن پست را اینجا تایپ کنید! چی کار کنیم وبلاگ ما اینجوریه laugh اگر متن پستتان طولانی است، گزینۀ "ذخیرۀ خودکار در هر دقیقه" را تیک بزنید تا پستتان هر دقیقه ذخیره شود (به صورت چک نویس) و زحمتتان به یکباره پایمال نشود. بعد اتمام تایپ کردن متن خبر، بین موضوعات موضوع پست خود را (یک یا چند موضوع) انتخاب کنید، از کلیپ گرفته تا مقاله یا خبر یا ...

در بخش نظر خواهی گزینۀ نظرخواهی برای این پست فعال باشد را انتخاب کنید و پست خود را ارسال کنید. اگر از امکان دخیرۀ خود کار استفاده کرده اید، پستتان هنگام ارسال به صورت چک نویس ارسال خواهد شد و در سایت نمایش داده نخواهد شد. باید به  مدیریت مطالب قبلی رفته و در بخش ویرایش پست چرکنویس مربوطه، "وضعیت مطلب" را از حالت "ثبت موقت وعدم نمایش در سایت" به حالت "انتشار مطلب" تغییر دهید.

در بخش ویرایش تاریخ و زمان مطلب نیز می توانید زمان پست را عقب و جلو بکنید. اگر زمان پست را به آینده ببرید، پستتان در آن زمان روی سایت خواهد آمد... اگر به گذشته ببرید پستتان قبل مطالب قبلی نمایش داده خواهد شد.

 

شیوۀ ارسال پست خبری به صورت تک خبر یا دو خبر:

معمولا مرجع ما برای خبر Newsnow هست. کاملا آپدیت و مملو از اخبار منچستر یونایتد. روزی یک بار یا دوبار (یا دو روز یک بار یا سه روز یک بار بسته به زمانی که دارید!) به این آدرس سر بزنید و یک خبر چاق و تپل و دست اول انتخاب کنید! همیشه اولویت تو اخبار تکی خبری هست که جذاب باشه و جایی دیگه ترجمه نشده باشه. فعلا در حال حاضر به روزترین مراجع اخبار اول پایگاه هواداران و بعد سایت طرفداری هست. پس در همین لینک چک کنید ببینید چه اخباری ترجمه نشده و شما انتخاب کنید یک خبر رو. چون هوادارا همه حتما طرفداری و پایگاه رو می  خونن و اگه خبر تکراری باشه توفیری نداره براشون. حال که خبر انتخاب شد، ترجمۀ خبر رو داخل پست تایپ کنید و ترجیح منبع رو هم لینک بدین به منبع انگلیسی و ارسال کنید. ترجمه ی خبر می تونه به دو صورت باشه: مفهومی بدون ترجمۀ خط به خط، معمولا ما فقط نقل و قولها رو کامل ترجمه می کنیم! حالت دوم هم ترجمۀ کامل خبر هست که گرچه حرفه ای تر هست، ولی شاید وقت بیشتری رو هم از نویسنده و هم از کاربرها هدر بده. در هر صورت هر شیوه ای که دوست داشتین برای نوع ترجمۀ خبر انتخاب کنید اجباری نیست اصلا. موفق باشید!

 

چگونه از این جلوگیری کنیم که دو مترجم همزمان یک خبر را ترجمه و ارسال نکنند؟

در کل اگه همزمان ارسال کردند هم مشکلی نیست! جفتش با هم میاد روی سایت! ولی اگر خواستید جلوگیری کنید بلاگ یک ترفندی اتخاذ کرده است. یک اکانت کاربری (و نه نویسندگی!) ساخته ایم با نام tarjomekhabar و پسوورد (******* پسوورد رو از ما بگیرید!) که باید از بالای صفحۀ اصلی بلاگ سمت راست وارد این اکانت بشید. بدین صورت که هر نویسنده ای خواست شروع به ترجمه کنه، برای اطلاع و هشدار به نویسنده های دیگه با این اکانت وارد میشه، و بعد پایان ترجمه و "ارسال پست" دوباره از این اکانت خارج می شه. اینجوری باقی نویسنده ها وقتی ببینن چراغ اکانت ترجمه خبر روشنه در بلاگ، می فهمن کسی در حال ترجمه ست و خودشون دست به کار نمی شن. خیلی ساده smiley البته کار با این اکانت تا زمانی که تداخل نویسنده ها رو عاصی نکرده واجب نیست! اگه از تکراری بودن اخبار عاصی شدین این ترفند به کار میره!

 

مراحل ترجمۀ اخبار Newsnow:

ابتدا به آدرس Newsnow رفته و در سمت راست در بخش Free Register با یک ایمیل و یک پسوورد ثبت نام کنید (شغل و مؤسسه و ... خیلی مهم نیست. ترجیحا تیک بخش Subscribe رو هنگام ثبت نام بردارید تا ایمیل بی خودی از طرف Newsnow براتون نیاد.)
حالا که ثبت نامتون تکمیل شده، می تونید در بین تیترهای یونایتد، یک سری منابع رو هایلایت کنید که با رنگ مختلف نشون داده بشن و می تونید یک سری منابع بی خود و ناموثق رو حذف کنید کلا که نشون نده براتون. برای این کار روی "اسم خود منبع" مثلا talkSPORT کلیک کنید یک منو باز میشه برای هایلایت کردن تمامی تیترهای این منبع گزینۀ Highlight Publication و برای مخفی کردن تمامی تیترهای این منبع گزینۀ Hide Publication رو بزنید. از این به بعد تمامی تیترهای تاکسپورت برای شما هایلایت خواهد شد و لازم نیست به دنبالشان بگردین بین انبوه تیترها!

اینکه چه منابعی رو هایلایت کنید سلیقۀ شخصی خودتونه. من طبق تجربه اینها رو فهمیدم:

مراجعی مثل اسپورتویتنس، میرر، دیلی میل، اسکای اسپورتس و ... منبع اصلی خبرها هستن و بعد درج شدن خبر در روزنامه هایی مثل میرر و میل، (که البته فیلتر هستن و حجم خبرشون زیاده)، مراجعی مثل Sports mole و Give Me Sport همون تیترها رو شسته رفته تر (و بدون فیلتر!) پوشش میدن. گذاشتن خبر از اسپورت مول راحتتره ولی خوب مرجع اصلی خبرها همون موارد ذکر شده هستن. Give Me Sport یک سری کاربر داره که معمولا سلیقه ای یک سری مقالۀ بی خود و گاهی با خود هم در می کنن از خودشون  نیشخند بی خودیهاشون رو جدی نگیرید اصلا

در کل این پروفایل منه:

Hide شده ها و حذف شده ها:

Bleacher Report
Click Manchester
Daily Post
GMA News
Here is The City
The Guardian
The Independent
Vital Football - Aston Villa
WhoScored (Weblog)

که البته الآن مثکه خیلهاشون رو اومدن مثل سایت هواسکورد گویا متحول شده نمی  دونم دوباره خودتون چک کنید.

هایلایت شده ها:

Daily and Sunday Express
Daily Mail
FourFourTwo
Give Me Sport
Inside Futbol
Manchester Evening News
Manchester United - Official Site
Mirror.co.uk
RedMancunian (Weblog)
SB Nation
Sky Sports
Sport 360
Sport Witness
Sports Mole
talkSPORT
Telegraph.co.uk
The Busby Way (Weblog)
The Peoples Person (Weblog)
The Sport Review

در نهایت برید پستی که کادر اخبار نیوزنو هست. با موس روی "امکانات" کلیک کنید، با Ctrl+A و بعدش Ctrl+Insert کپی کنید جدول رو... بیاید پست جدید خودتون. با Shift+Insert کل جدول رو پیست کنید. در Newsnow تیترهای مورد نظر رو  عینا و به همراه منبعش (با ساعت یا بی ساعت فرق نداره) کپی کنید. بیاید داخل جدول با Shift+Insert پیست کنید. ردیف زیرش هم متن کوتاه از خبر....

جدولها 20 ردیفه هستن. اگه بیشتر از 20 ردیف شد باز جدول خالی رو کپی پیست کنید زیر این جدول... اگه کمتر از 20 ردیف شد مهم نیست. ولی اگه خواستید ردیفهای اضافی جدول رو حذف کنید:

اون ردیفها رو انتخاب کنید و با موس روشون right-click کنید و برید داخل گزینه ی سطر و حذف سطر  رو انتخاب کنید. این امکان قبلا در بعضی مرورگرها نبود و مجبور بودین روش زیر رو برید:
باید کدهای HTML ردیفهای اضافی جدول رو حذف کنید. برای دسترسی به کد HTML هر پست، روی دکمۀ HTML در ادیتور کلیک کنید. هر جدول با table در داخل <> شروع میشه کدش و با table/ در داخل <> تموم میشه.

هر ردیف جدول با tr شروع میشه و با tr/ تموم میشه.

در هر ردیف هر خونه با td شروع و با td/ تموم میشه.

فرض کنید تا ردیف 15 جدول رو پر کردید و می خواهید از 16 تا 20 رو حذف کنید. باید بدین ترتیب 5 تا tr تا tr/ آخر رو حذف کنید.

خیلی راحته کم کم قلق کدها بیاد دستتون می تونید ردیف 16 رو هم که توی HTML نوشتم تشخیص بدین و راحت ردیفهای tr از 16 تا آخر 20 رو خودتون حذف کنید...

موفق باشید لبخند

 

 

رنگهای نویسندگی:

 

حمید

009900

محمدرضا

FF9900

زینب علی

00FFFF

حسام
FF0000
وبلاگ بازبی بیبز وبلاگ بازبی بیبز وبلاگ بازبی بیبز وبلاگ بازبی بیبز

قاسمعلی

FF00FF

حسین

800080

شهاب

0000FF

پویا

800000

وبلاگ بازبی بیبز وبلاگ بازبی بیبز وبلاگ بازبی بیبز وبلاگ بازبی بیبز

بابک

999000

معین

996633

ff0066 ff0033
وبلاگ بازبی بیبز وبلاگ بازبی بیبز وبلاگ بازبی بیبز وبلاگ بازبی بیبز

امیرمحمد

000033

999999

99ff66

FFCC00
وبلاگ بازبی بیبز وبلاگ بازبی بیبز وبلاگ بازبی بیبز وبلاگ بازبی بیبز
       


ریفرنس برای رنگهای متنوع تر

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 532
  • آی پی دیروز : 548
  • بازدید امروز : 1,935
  • باردید دیروز : 1,847
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 16,965
  • بازدید ماه : 40,943
  • بازدید سال : 212,137
  • بازدید کلی : 3,837,302
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30