loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
مدیریت بازدید : 514 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)

 

 

بررسی کامل پیش بازی با QPR

منبع: سایت Thebusbybabe.com

در حال تکمیل


یک بررسی کلی پیش از دیدار یونایتد با کوئینز پارک رنجرز در اولدترافورد در چهارچوب رقابتهای لیگ برتر. تاکتیکها، اخبار تیمی، راهنمای فرم دو تیم، حدس ترکیب دو تیم، داور و ...

روز شنبه و یک روز پس از رونمایی از مجسمۀ سرمربی اسطوره ای، سرالکس فرگوسن، تیم رئیس پذیرای کوئینز پارک رنجرز خواهد بود. دو تیم فصل گذشته در لیگ برتر دو بار به مصاف هم رفتند که در اولدترافورد یونایتد با گلهای رونی و اسکولز 2-0 پیروز شد. در دیدار برگشت در لوفتوس رود نیز یونایتد با همین نتیجه و این بار با گلهای رونی و کریک پیروز شد.

منچستریونایتد

راهنمای فرم: یونایتد با 27 امتیاز از 12 بازی و در حالی که در رتبه دوم جدول قرار دارد گام به هفته سیزدهم رقابتها می گذارد. شیاطین با یک امتیاز اختلاف پشت سر منچستر سیتی قرار دارند. شیاطین سرخ دو بازی اخیرشان را با نتیجه 1-0 برابر گالاتاسارای و نورویچ سیتی شکست خورده اند.

اخبار مصدومین: انتظار می رود که نمانیا ویدیچ، شینجی کاگاوا و نانی نتوانند در این بازی بازی کنند ضمن اینکه حضور جانی اونز و داوید دخیا در هاله ای از ابهام قرار دارد. رونی نیز گویا از ورم لوزه بهبودی یافته و می تواند بازی کند.

کوئینز پارم رنجرز

راهنمای فرم: کوئینز پارک رنجرز در این فصل در هیچ بازی لیگ پیروز نشده و با تنها 4 امتیاز از  12 بازی در قعر جدول قرار دارد. آخرین بازی آنها هفتۀ قبل بود که در جنگ قعرجدولی ها، 3-1 به تیم ساوتهمپتون باختند.

اخبار مصدومین تیم: هافبک سابق یونایتد و کاپیتان این فصل QPR، پارک جی سونگ به دلیل مصدومیت زانو توانایی بازی نخواهد داشت. فابیو نیز به صورت قرضی در باشگاه لندنی توپ می زند و طبق توافقات دو طرف، این مدافع برزیلی اجازه نخواهد داشت مقابل تیم سابقش به میدان برود. انتظار می رود که بابی زامورا، هوگان افرائیم Hogan Ephraim و اندی جانسون نیز نتوانند در این بازی بازی کنند.

ترکیبهای احتمالی:

*خبر جدید: QPR مارک هیوز را اخراج کرده است و این اتفاق می تواند کاملا روی انتخاب تاکتیکها و ترکیب احتمالی اثر بگذارد.

یونایتد: اگر دخیا همچنان به دلیل کشیدن دندان عقلش توانایی بازی نداشته باشد، آنگاه لیندگارد در دروازه خواهد بود. انتظار می رود که فردیناند، اسمالینگ، اورا و رافائل چهار نفر خط دفاعی را تشکیل بدهند.

در خط هافبک دو تن از کاریک، اسکولز، کلورلی، گیگز واندرسون بازی خواهند کرد. در جناحین نیز والنسیا در جناح راست و یانگ یا ولبک در جناح چپ حضور خواهند داشت. در خط حمله نیز زوج ون پرسی و رونی پیش بینی می شود که البته احتمال حضور خاویر هرناندز نیز هست.

کوئینز پارک رنجرز: از معدود دفعاتی است که وقتی یونایتد برابر یک تیم قرار می گیرد، پیش بینی نفرات تیم حریف از پیش بینی نفرات خود تیم دشوارتر است. آشوب و بلبشوی کوئینز در این فصل منچر به به کار گرفتن ترکیبهای متفاوتی در این تیم شده اس. خولیو سزار شماره یک آنها خواهد بود (رابرت گرین روی نیمکت می نشیند و هفته ای 50 هزار پوند حقوق می گیرد!) و خوزه بوسینگوا و آرماند ترائوره گزینه های اول کوئینز در دفاعهای کناری محسوب می شوند. رایان نلسن Nelsen و آنتون فردیناند گزینه های اول خط دفاعی محسوب می شوند ضمن اینکه استفان امبیا نیز برای این پست رقابت خواهد کرد.

در سیستم 4-4-1-1 یا 4-2-3-1 کوئینز، سامبا دیاکیته یکی از هافبکهای دفاعی خواهد بود که با یکی از آلخاندرو فائورلین Alejandro Faurlin و یا استبان گرانرو جفت خواهد شد. هرچند در پست جناح راست نیز در دوهفته اخیر گرانرو به کار گرفته شده و او در حضور در این پست نیز با شاون رایت فیلیپس رقابت خواهد داشت. در جناح چپ خط میانی نیز احتمالا عادل تارابت بازی خواهد کرد. در حمله نیز احتمالا جونیور هویلت پشت سر جبریل سیزه بازی خواهد کرد ضمن اینکه هویلت توانایی بازی در جناحین زمین را هم دارد. احتمال حضور جمی مکی Jamie Mackie نیز پشت سر سیسه هست.


تاکتیکها:

*مبانی بازی QPR: در مدت کوتاهی که مارک هیوز هدایت QPR را برعهده داشته، 20 بازیکن مختلف را به این باشگاه آورده است. تا به امروز اسپارکی (لقب مارک هیوز) نتوانسته که ترکیب ثابت دلخواهش را پیدا کند. در کل QPR الآن یک تیم با فرم 4-4-1-1 یا 4-2-3-1 است که بازیکنای کناریش قابلیت و تمایل به داخل زدن را دارند. آنها در یک سوم هجومی فوتبالی تکنیکی را ارائه می دهند. سیسه به طور معمول شانه به شانۀ مدافعآخر رقیب حرکت می کند و از سرعتش برای فرار از مدافعین استفاده می کند. هافبک مهاجم پشت سیسه نیز یا معمولا از این فضایی که سیسه با فرارهایش ایجاد می کند، استفاده کرده و جلو می آید و یا توپ بلند ارسال می کند، بسته به اینکه موقعیت عقب زمین چطور باشد.

اگر QPR بیشتر فرم 4-4-2 یا 4-4-1-1 داشته باشد، آنگاه مدافعین کناری بیشتر علاقه دارند تا عقب زمین بمانند در حالی که مهاجم پشت سیسه یعنی هویلت یا مکی بیشتر به جلو می آیند. اگر فرم کوئینز 4-4-1-1 یا 4-2-3-1 باشد، اونوقت این مهاجم مکمل عقبتر می ایستد و مدافعین کناری تیم جلوتر می آیند تا فضا را در کناره ها ایجاد کنند. در هر دو شکل، یکی از دو هافبک مرکزی، معمولا دیاکیته یا گرانرو در مواقع مالکیت توپ در حمله شرکت می کند ولی دیگری که معمولا فائورلین است، عقب می ایستد تا سپر دفاعی جلو چهار مدافع را تشکیل دهد.

* یونایتد یا باید خطوطش را فشرده بچیند یا با حرکات بازیکنان QPR در بین خطوط خودش کنار بیاید: همونطور که ذکر شد، مهاجمین کناری QPR مانند تارابت، گرانرو، هویلت، پارک یا رایت فیلیپس تمایل دارند رو به داخل بازی کنند. گاهی این امر موجب نفوذ بیشتر آنها با نفرات بیشتر از مرکز زمین می شود ولی گاهی هم تهاجمات آنها را باریک (در مرکز زمین) و پیش بینی پذیر می کند. که البته این مورد هم می تواند برای تیم حریف خطرناک باشد.

چند راه واضح برای مقابله با این امر وجود دارد: 1- یونایتد می تواند مدافعین کناریش را جلوتر بیاورد یا اینکه هافبکهای مرکزی می توانند عقبتر بایستند و فضای بین هافبک و دفاع رو به خوبی پوشش دهند. یا اینکه 2- اگر یونایتد احساس خطر می کند – یا بهتر بگوییم از آسیب پذیری کندی ریو در برابر سرعت سیسه می ترسد، آنگاه یونایتد می تواند ریسک کند 4 مرد خط دفاعیش را عقبتر به کار بگیرد. اگرچه این ترفند فضای بیشتری را برای QPR در بین خطوط هافبک و دفاع یونایتد ایجاد می کند. این یکی از تصمیمات تاکتیکی است که فرگوسن با آن روبروست.

* QPR نسبت به ضد حملات سریع از جناحین آسیب پذیر است.

در حال ترجمه

*QPR در دوئلهای هوایی ضعف دارد.

در حال ترجمه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 27
  • تعداد اعضا : 205
  • آی پی امروز : 156
  • آی پی دیروز : 447
  • بازدید امروز : 187
  • باردید دیروز : 832
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 187
  • بازدید ماه : 187
  • بازدید سال : 313,635
  • بازدید کلی : 3,938,800
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30