loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
حمید بازدید : 693 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (1)

به قلم <<Paul Ansorge>> برای <<وبسایت bleacherreport>>

 

 

عملکردهای مناسب منچستریونایتد در 5 بازی گذشته موجب شده است تا کارشناسان به موفقیت این تیم تحت هدایت لوییز فن خال در فصل آینده خوشبین باشند و شانس زیادی را برای محقق شدن "فلسفه" های فن خال در این باشگاه قائل شوند...

 

پس از کنفرانس بعد از بازی مقابل استون ویلا، لوییز فن خال با این پرسش از خبرنگاران روبرو شد که آیا تیم وی را هنوز هم می توان جزء مدعیان عنوان قهرمانی دانست یا خیر. بر اساس گزارش اسکای، پاسخ او این گونه بود:"از لحاظ آماری، هنوز هم این امر ممکن است".
شنبه شب، در لحظاتی این چنین به نظر می رسید که شاید زمان رویاپردازی فراهم رسیده است. نمایش عالی منچستریونایتد در مقابل استون ویلا- پنجمین پیروزی پی در پی این تیم در لیگ برتر و سومین نمایش راضی کنندهِ پی در پی این تیم- باعث سرگشتگی نویسنده این مطلب شد. مطلع شدن از اینکه چارلی آدام با به ثمر رساندن گلی از زمین خودی موفق به مساوی کردن بازی در استمفوردبریج شده، این احساس آنی را در ذهن فرد ایجاد می کرد که شاید، تنها شاید بتوان یک شانس واقعی را برای اینکه منچستریونایتد بتواند یکی از غیرممکن ترین بازگشت های فوتبال را انجام داده و یک عنوان قهرمانی لیگ برتر دیگر را به ویترین افتخاراتش اضافه کند، قائل شد.

 

 

البته که چلسی در نهایت موفق به مغلوب کردن "کوزه گران" شد و  آن احساس آنی هم به همان سرعت که جرقه زده بود، محو گردید.

با این حال در آن سرگشتگی، شالوده ای از حقیقت نهفته بود، نوعی از یک باورِ بلند مدت. نه اینکه همچنان به فکر احتمال قهرمانی یونایتد باشیم -که برای فکر کردن به این امر بسیار دیر شده است- بلکه باورِ این حقیقت که فن خال، نوید فصلی را می دهد که یونایتد برای کسب عنوان قهرمانی در آن تا روز آخر لیگ خواهد جنگید. فرم ضعیف یونایتد در ابتدای لیگ چیزی است که به راحتی می توان از آن چشم پوشی کرد. بسیاری از خرید های کلیدی آن ها در آخرین روزهای بازار نقل و انتقالات انجام شدند. فن خال مکرراً در حال گفتن این جمله بود که مدتی طول خواهد کشید تا بازیکنانش نحوه انجام کارها را آن گونه که مد نظر وی می باشد یاد بگیرند. در کنفرانس پیش از بازی مقابل ویلا، او به همان گفته های پیشینش رجوع کرد و گفت:

 

"ما هر روز در حال تمرین کردن هستیم و باید ببینیم که بازیکنان چگونه به این تمرینات عکس العمل نشان می دهند، زیرا همان گونه که پیش از این گفته ام، نحوه تمرین دهی من برای بازیکنان آسان نیست. این یک پروسه کامل است.
در ابتدا شما از صفر شروع می کنید، چیزی را نمی دانید اما مطمئن هستید که می توانید از عهده انجام دادن کارها برآیید. در مرحله بعد، شما نحوه انجام دادن تاکتیک ها را یاد می گیرید، اما قادر به انجام آن ها نیستید. در مرحله آخر، شما هم به تاکتیک هایتان مسلط هستید و هم می توانید آن ها را در زمین پیاده کنید.
شاید ما اکنون در مرحله آخر هستیم، حداقل امیدوارم که اینطور باشد. بر اساس چیزی که در 5 بازی اخیر دیده ام، این چیزیست که به نظرم می رسد، اما باید منتظر ماند و دید که چه می شود. اگر شما دو بازی پشت سر هم را واگذار کنید، دیگر نمی توانید از چیزی مطمئن باشید.
"

 

با این وجود، 6 پیروزی پی در پی منچستریونایتد در ماه های نوامبر و اکتبر باعث شد تا باور به توانایی های فن خال در تغییر دادن شرایط تیم به طور فزاینده ای در همگان افزایش یابد. یک بار دیگر،عملکرد یونایتد مقابل ویلا را می توان پاداشی برای باور به توانایی های وی دانست.

 

تأکید فن خال بر اینکه بازیکنان احتمالا در "آخرین مرحله" این پروسه قرار دارند اما شاید تنها گوشه ای از این تابلو باشد. مصدومیت رابین فن پرسی، محرومیت آنخل دی ماریا و فرم بسیار بد رادامل فالکائو موجب شد تا وی بدون فوق ستاره هایش مجبور به طی کردن ادامه راه شود. با اعمال این محدودیت ها، نهایتاً هماهنگی در تیم او دیده شد. مثلث آنتونیو والنسیا، خوان ماتا و آندر هررا در سمت راست زمین و دالی بلیند، اشلی یانگ و مروانه فلینی در سمت چپ زمین باعث شد تا حریفان با شیوه های متفاوت حمله از سوی تیم او مواجه شوند.

 

 

هرچند باور اینکه اتفاقاتی تصادفی باعث شد تا فن خال در نهایت هماهنگی را در تیمش برقرار سازد بسیار دور از تصور به نظر می رسد، اما به هر حال او از این فرصت برای ایجاد تأثیر مثبت در تیم استفاده کرد. او به بازیکنانی که عملکردهای خوبی را در ترکیب تیم به نمایش گذاشتند وفادار ماند و آن ها را به اسم های بزرگ تیمش ترجیح داد. دی ماریا و فالکائو در فرصت هایی که برای حضور در زمین پیدا می کنند، زمان اندکی را برای اثبات توانایی های خود دارند. از بین این دو نفر، به راحتی می توان متصور شد که دی ماریا بالاخره به فرم ایده آل خود برگردد و به ترکیب - حتی هماهنگ تر از حالت کنونی- منچستریونایتد اضافه شود. در واقع، او پس از وارد شدنش به بازی در مقابل استون ویلا، با پاس گل و عملکرد مناسبی که در چند صحنه دیگر داشت، تأثیری کلیدی بر روند بازی گذاشت. اما در مورد فالکائو می توان چنین حدس زد که تا پایان آگوست، او دیگر بازیکن منچستریونایتد محسوب نخواهد شد.

 

 

در این صورت، یونایتد بار دیگر به بازار نقل و انتقالات باز خواهد گشت. تقویت تیم در نواحی قلب دفاع و پیستون راست برای این تیم موثر واقع خواهد شد، همینطور یافتن جایگزینی برای فن پرسی و فالکائو. هیچ کدام از این دو نفر در این فصل موفق به پیدا کردن فرم لازم برای تضمین جایگاهشان در ترکیب تیم نشدند.با اعمال این اصلاحات و با پشتوانه تجربه فصلی که در آن فن خال توانست در نهایت به شیوه دلخواه و هماهنگی مد نظرش دست یابد، یونایتد ابزار لازم را برای ایفای نقش یک بازیگر تأثیرگذار در کورس قهرمانی فصل آینده  لیگ برتر خواهد داشت.

 

این رویا ممکن است خیلی زود به واقعیت تبدیل شود.

 

منبع: طرفداری

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط xaniar در تاریخ 1394/01/18 و 17:29 دقیقه ارسال شده است

سلام.
فکر کنم لیست نامزدهای بهترین بازیکنان فصل رو اتحادیه اعلام کرده.
البته تو طرفداری قسمت کاربران دیدم
آزارد-الکسیس-کین-کوستا-دخیا
که اسم دخیا تو لیست نشون میده چقدر عالی کار کرده، البته آزارد به احتمال زیاد برنده خواهد شد.
الکسیس فقط یه مقطع خوب بود و بنظرم زیاد حقش نبوده که تو لیست قرارش بدن، کوستا هم فقط آمار گلزنیش خوب بوده که البته سه ماهی میشه روند گلزنیش خیلی بد بوده، هری کین به عنوان یک جوون خیلی عالی بوده و از کوستا شایسته تره.
در کل بعد از هازارد، دخیا بهترین بازیکن جزیره بوده.
همونطور که میدونید دو تا جایزه داده میشه یکیش از سوی اتحادیه بازیکنان جزیره که ارزشش بیشتره و دیگری از سوی اتحادیه انگلیس، امیدوارم اتحادیه انگلیس تاثیر گذاری دخیا رو مورد بررسی قرار بده و جایزه رو به دخیا بده تقریبا مطمنم که بازیکنان و مربیان جزیره راییشون به هازارده.
پاسخ : سلام زانیارجان...
انتخاب هازارد نمیتونه چیز عجیبی باشه. اما نفر بعد به نظر منم دخیاست. که تونست تفاوتهارو رقم بزنه،و اگر موفق به کسب سهمیه بشیم،درصد زیادیشو میشه دخیارو باعث بانی دونست. البته که همه تیم دخیل هستن،اما کسب 10 یا 12 امتیاز توسط دخیا،غیر قابل انکاره.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 171
  • آی پی دیروز : 564
  • بازدید امروز : 592
  • باردید دیروز : 2,467
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 592
  • بازدید ماه : 42,067
  • بازدید سال : 213,261
  • بازدید کلی : 3,838,426
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30