loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
مدیریت بازدید : 499 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (2)

 

http://thesoccerroom.com/wp-content/uploads/2012/06/Robert-Lewandowski.jpg

 

توسط Sportwitness

 

موشکافی دقیق شایعه دیروز مبنی بر

 

توافق یونایتد برای خرید لواندوفسکی با تنها 12 میلیون پوند


اگر به اینترنت اعتماد دارید، پس باید باور داشته باشید که امروز یونایتد تونست با تنها 12 میلیون پوند روبرت لواندوفسکی رو از دورتموند بخره. او تابستان آینده به یونایتد ملحق میشه و هوادارا در حال حاضر دارن در مورد پست این مهاجم توی یونایتد اینکه کدوم مهاجم به جای او باشگاه رو ترک می کنه بحث می کنن.

ولی واقعا چه اتفاقی افتاد و چه چیزی امروز گزارش شد؟

خوب اول امروز صبح توسط یک هوادار آرسنال توئیت شد که "اسکای اسپورتس در آلمان میگه منچستر یونایتد و دورتموند به یک توافق برای جذب لواندوفسکی با مبلغ 15 میلیون یورو دست پیدا کردن، قرارداد 5 ساله از اول جولای 2013 آغاز خواهد شد."

این توئیت توسط یک روزنامه نگار انگلیسی اسکای اسپورت به نام تام مکدرموت کپی شد : "اسکای اسپورتس در آلمان میگه منچستر یونایتد و دورتموند به یک توافق برای جذب لواندوفسکی با مبلغ 15 میلیون یورو دست پیدا کردن، قرارداد 5 ساله از اول جولای 2013 آغاز خواهد شد."

دقیقا همون توئیته ولی وقتی یک نفر از کارمندای اسکای این توئیت رو میزنه، خبر مثل برق شروع میکنه به پخش شدن. و واقعا هم عین برق پخش شد!

صدها توئیت پخش شد، برخی با تعداد اندکی دنبال کننده و برخی با ده ها هزار دنبال کننده (فاولور). پخش شد و پخش شد، حتی برخی روزنامه ها این خبر رو اقتباس کردن، مثل روزنامۀ مترو:

"ادعا شده که مهاجم لهستانی قراردادی پنج ساله امضا خواهد کرد و در تابستان به شیاطین سرخ ملحق خواهد شد. و چون سال آینده قراردادش با دورتموند به اتمام می رسد، این انتقال تنها 12 میلیون پوند برای یونایتد تمام می شود.

با توجه به اسکای دوشلند (اسکای آلمان)، قهرمان بوندسلیگا می خواهند تن به خواستۀ این بازیکن 24 ساله برای ترک باشگاه بدهند و علی رغم گزارشهایی مبنی بر علاقۀ آرسنال به وی، او انتخاب کرده که به هم تیمی سابقش شینجی کاگاوا در یونایتد بپیوندد."

تا اینجا واقعا چند تن از این افراد پخش کننده خبر با کسی که واقعا برنامۀ اسکای اسپورت رو تماشا کرده صحبت کرده اند؟ چندتاشون واقعا به سرشون زده که سایت این منبع رو چک کنن؟

بیاید به توئیت اصلی هوادار آرسنال برگردیم که به مرکاتو 365 لینک داده بود، جایی که خبر رو از اونجا گرفته. پس حتی این هوادار هم واقعا خبر رو از تلویزیون ندیده! مرکاتو 365 میگه که:

"روبرت لواندوفسکی می تونه که یک سال بعد به انگلیس بره. اضافه بر این، با تجوه به کانال آلمانی اسکای اسپورتس، رؤسای شیاطین سرخ برای انتقال پنج ساله این مرد لهستانی از اول جولای به مبلغ 15 میلیون پوند به توافق رسیده اند."

جالبه بدونید مرکاتو 365 یک منبع خبری فرانسویه! اونها هم خودشون احتمالا این خبر رو از تلویزیون ندیدن. اضافه بر این اینکه تنها ریفرنسی که در این باره در آلمان حرف زده اینه که این شبکه برداشته همون شایعه چند روز پیش دیلی میل رو بازگو کرده. (خبر دیلی میل چند روز قبل اعلام کردیم که با استناد به نزدیکان لواندوفسکی بیان شده بود.)

"لواندوفسکی، مهاجم لهستانی به منچستر یونایتد می رود. این ستارۀ لهستانی به دوستانش گفته که عزمش را برای ترک بروسیا دورتموند در انتهای فصل جزم کرده.

پس از رد کردن پیشنهادات یونایتد در تابستان قبل، باشگاه آلمانی علی رغم میل باطنیش پذیرفته که این گلزن اولشون رو از دست خواهند داد. با توجه به اینکه قراردادش کمی و فقط تا پایان فصل بعد باقی مانده، انتظار می رود که یونایتد بتواند با کمی بیش از مبلغ 12 میلیون پوندی که کاگاوا را با آن خریده اند لواندوفسکی را خریداری کند."

تنها مورد مشابه با این قضیه که در اسکای اسپورتس آلمان پخش شده این بوده:

"(اسکای اسپورتس نیوز اچ دی) – با توجه به روزنامۀ انگلیسی دیلی میل، دوستان مهاجم لهستانی تأیید کرده اند که او در تابستان به غولهای انگلیسی می پیوندد. مبلغ انتقال هم در حدود 15 میلیون یورو خواهد بود.

ایجنت لواندوفسکی ابتدا از اظهار نظر در مورد این شایعات خودداری کرد: "ما درباره چنین گزارشاتی نظرات بیشتری نمی دهیم." او به اسکای اسپورت نیوز اچ دی این را گفت."

اگر چنین گزارشی از اسکای اسپورتس نیوز در آلمان، به عنوان خبر یک قرارداد انجام شده گزارش می شد و نه یک شایعه از یک روزنامۀ انگلیسی، آنگاه الآن در داخل منابع خبری آلمان باید پر از اخبار این موضوع می بود. ولی خوب در رسانه های خبری امروز آلمان هیچ خبری از این مسئله نبود! Bild، بزرگترین تبلوئید(روزنامه- منبع خبری) اروپا  هیچ اشاره ای نکرده، و نه در روزنامه قابل اعتماد محلی دورتموند یعنی Ruhr Nachrichten اشاره ای نشده، روزنامه ای که پیشتاز اخبار مربوط به شینجی کاگاوا در زمان انتقالش بود.

سرمربی بروسیا دورتموند، یورگن کلاپ نیز امروز به خبرنگاران گفته که "من ترسی ندارم که ما او را ازدست بدهیم. و اگر او به بازی کردن برای ما ادامه بدهد برای ما حس خوبی خواهد بود."

وقتی از او منحصرا در مورد گزارشات منچستر یونایتد سؤال شد، گفت: "چیز خاصی نیست. منچستر یونایتد در یک صف طولانی پشت دیگر باشگاههای بزرگ اروپایی قرار دارد. اضافه بر این، روزهایی که باشگاههای آلمانی فورا با پیشنهادات از انگلیس اغوا می شدند سر آمده است."

رسانۀ اول لهستان، Fakt نیز این اخبار رو گفته و با نقل قول از اسکای اسپورتس آلمان. همین منبع خبری هفتۀ گذشته درمورد اینکه ایجنت لواندوفسکی در حال مذاکره با منچستر سیتی برای یک انتقال و مذاکره با دورتموند برای تمدید بوده نوشته است.

ما نمی دونیم که اخبار اصلی دیلی میل با استناد به دوستان لواندوفسکی که او می خواهد تابستان دروتموند را ترک کند یا نه صحیح است یا نه، این قضاوتش بر عهدۀ شما، ولی با اطمینان کامل به شما می گوییم که اتفاقات امروز، مصداق بارز این بود که اخبار در اینترنت به سرعت پخش می شوند بدون اینکه هیچ پشتوانه خبری و مبنای موثق داشته باشند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هنگامه در تاریخ 1391/09/15 و 11:24 دقیقه ارسال شده است

شکلکشکلک
پاسخ : شکلک

این نظر توسط حسام در تاریخ 1391/09/14 و 8:15 دقیقه ارسال شده است

لواندوفسکی بازیکن خیلی خوبیه فرگوسن می خواد فن پرسی و لواندوفسکی رو نوک حمله بذاره و رونی رو پشت سر اون ها شاید با این حساب هم مشکل هافبک هایمان حل شود
پاسخ : اگه بنا به خریدن سال دیگه باشه، با این وضع پیشرفت پاول احتمال زیاد فصل بعد از نظر هافبکهای نفوذی مشکلی چندان نداریم...کلورلی، کاگاوا، اندرسون، پاول...همین ژانویه اگه مثلا همون اشنایدر بیاد استقبال میشه...
ضمن اینکه خود رونی هم تو دو سری مصاحبه گفته فعلا اصلا حاضر نیست برای همیشه خط هافبک بازی کنه و برای دوران بالای سی سال که نفسش کم شد رو این قضیه فکر می کنه. ولی الآن اصلا! پس اگه فرگی بهش بگه بره هافبک، بعید میدونم تو تیم بند شه و دوباره مثل دو سال پیش هوای رفتن به سرش بزنه
پاسخ : ضمن اینکه باید به فکر راضی نگه داشتن چیچاریتو، ولبک هم بود...تازه در کنار اینا از یکی دو ماه دیگه ویل کینی به شرایط بازی برمیگرده که اسکولز فصل قبل وقتی نیم فصل اول مربی ذخیره ها بود گفته بود نیستلروی جدیده!


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 564
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 2,467
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 41,550
  • بازدید سال : 212,744
  • بازدید کلی : 3,837,909
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30