loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
مدیریت بازدید : 518 سه شنبه 16 خرداد 1391 نظرات (0)

کاگاوا می تواند ستارۀ سرخهای منچستر باشد

مصاحبۀ اختصاصی سایت باشگاه

ما با روزنامه نگار ژاپنی در Tokyo Chunichi Sports، کوکی هارادا Koki Harada دربارۀ صید جدید باشگاه، مصاحبه ای انجام داده ایم:

آیا علاقۀ یونایتد به شینجی، یکی از بدترین و زجرآورترین پنهان کاری های فوتبال محسوب می شود؟

  • فکر می کنم که اینطور باشد. هفته ها فرضیات و حدسهای مختلف در رسانه های انگلیسی و ژاپنی مطرح می شد و هواداران بی شماری برای انجام این انتقال لحظه شماری می کردند. اکنون این انتقال قطعی شده و همه در ژاپن از این انتقال بسیار هیجان زده خواهند بود. در گذشته بازکینانی ژاپنی در لیگ برتر بوده اند - یونیچی ایناموتو در فولام، هیدتوشی ناکاتا در بولتون، و فصل گذشته نیز ریو میائیچی در بولتون. اما یونایتد باشگاهی بزرگتر از آن باشگاه هاست و برای کاگاوا این پتانسیل فراهم است تا به ستاره ای بزرگ تبدیل شود.

کاگاوا چه جور بازیکنی است؟ آیا او به هیچ یک از اعضای کنونی یونایتد شباهتی دارد؟

  • یونایتد بازیکنی مشابه ندارد. او کمی شبیه سمیر نسری یا لوکا مودریچ است و موقعیتهای بسیاری خلق می کند. ولی از هر دوی آنها شمّ گلزنی بالانری دارد. بهترین پست او، درست پشت سر مهاجم است، جایی که در دورتموند بازی می کرد. او همچنین می تواند در جناح چپ نیز بازی کند، هرچند (در این پست) جزو بازیکنان سریع محسوب نمی شود. من حدس می زنم که سرالکس بتواند سیستم بازیش را حتی به برای استفاده از کاگاوا به سیستم 4-3-2-1 تغییر بدهد. این فوق العاده خواهد بود چرا که کاگاوا موقعیت کار با هافبکی خارق العاده همچون اسکولز را پیدا می کند.

او در دورتموند به چه موفقیتهایی دست یافته است؟

  • او وقتی که در سال 2010 از J-League به آلمان رفت، بسیار سریع خود را با شرایط جدید وفق داد و در دستیابی دورتموند به دو جام بوندسلیگای متوالی نقشی کلیدی ایفا کرد. به ویژه در دوگانه ای که دورتموند در فصل قبل به دست آورد. او سطحی عالی را در نمایشش نشان داده است. به ثمر رساندن گلهای زیاد و ساختن گلهای زیاد. دورتموند بی میل بود که اجازۀ خروج او را صادر کند. ولی برای شینجی بسیار سخت خواهد بود که پیشنهاد یونایتد را زمین بگذارد.

در مورد تأثیر او در سطح بازیهای ملی چه سخنی دارید؟

  • بدون شک او یکی از ستارگان تیم کنونی ژاپن است. اگرچه در تیم ملی شما او را بیشتر در جناحین می بینید چرا که نقش پشت سر مهاجم در تیم ملی توسط کیسوکه هوندا پر می شود. با حضور کاگاوا در جناح زمین، ژاپن مجددا شانسی بالا برای حضور در دور پایانی جام جهانی خواهد داشت. یک زمانی ناکاتا بزرگترین ستارۀ کشور ما بود، بعد از او هوندا، اما اکنون این ستاره کسی نیست جز کاگاوا.

آیا شما احتمال می دهید که او دورۀ بازی طولانی ای در یونایتد داشته باشد؟

  • قطعا. او اکنون خیلی خوب انگلیسی صحبت نمی کند و ممکن است در ابتدا کمی در فهم دستورات سرالکس مشکل داشته باشد. اما اگر کارها مانند زمان حضورش در آلمان پیش برود، او به سرعت با فرهنگ موجود در انگلیس نیز خو می گیرد. زمان حضور او در دورتموند نقطۀ قوتی برای اوست و ضمن اینکه حضور پارک جی سونگ نیز در یونایتد (از آسیای شرقی) کمک بزرگی برای شینجی خواهد بود. پارک  می تواند الگوی کاگاوا باشد، به عنوان بازیکنی آسیایی که به یونایتد رفته است و از موفقیتهای بسیار لذت برده است. نقطۀ قوت کاگاوا، ویژگی رفتاری اوست: او همیشه می خواهد که یاد بگیرد و به همین دلیل است که من فکر می کنم او در یونایتد موفق خواهد بود.

شینجی از چه کسانی دربارۀ انتقال به لیگ برتر مشورت خواهد گرفت؟

  • او اکنون در بازیهای ملی است و ما می دانیم که او با میائیچی دربارۀ شیوۀ بازی در انگلیس صحبت کرده است. ژاپن هفتۀ گذشته نیز در رقابتهای انتخابی جام جهانی با عمان بازی داشت و شینجی گفتگویی با دروازه بان آنها علی ال حسبی که سنگربان ویگان است داشته است.

هواداران یونایتد در ژاپن از این انتقال چه احساسی دارند؟

  • این خبر بسیار بزرگ بود. ما می دانیم که یونایتد هوادارانی بیشمار در ژاپن دارد. من فکر می کنم که برای نسل بزرگتر ما، یونایتد شناخته شده ترین و محبوب ترین تیم اروپایی است. اگر چه شاید برای هواداران جوانتر، آنها نسبت به بارسلونا در مکان دوم باشند - اگرچه شاید اکنون دوباره (با حضور کاگاوا) این قضیه در نسل جدید نیز تغییر کند!! شما می توانید انتظار داشته باشید که از امروز پیراهنهای بیشماری از یونایتد را با عبارت کاگاوا در پشت آن، در شهر توکیو مشاهده کنید.

دورۀ بازی حرفه ای کاگاوا تا کنون 

 شینجی کاگاوا، به عنوان یکی از بازیکنان برتر آسیا ظهور کرده است و نیروی محرکۀ تیم ملی ژاپن محسوب می شود.

این هافبک 23 ساله نقشی کلیدی در دوگانۀ دورتموند در فصل گذشته ایفا کرد و قهرمان بوندسلیگا نسبت به صدور اجازۀ خروج او بی میل بود. با این حال، در حالی که تنها یک سال از قرارداد او باقی مانده بود، او تصمیم خودش را گرفت که به دنبال تحقق رؤیاهایش در انگلیس باشد، مسئله ای که دورتموند ناگزیر به پذیرش آن بود.

تیم آلمانی، پتانسیل او را زمانی که در کرزو اوزاکا Cerezo Osaka در سرزمین مادریش به عنوان یار ثابت بازی می کرد شناسایی کرد. زمانی که این بازیکن در حالی که هنوز از مدرسه فارغ التحصیل نشده بود، قراردادی حرفه ای به امضا رسانده بود. در آخرین فصل حضور کاملش (فکر کنم منظور اولین فصله؟؟) او 27 گل در 44 بازی به ثمر رساند و حتی صعود به J-League و سطح بالاتر نیز موجب کند شدن روند گلزنیش نشد و در این لیگ نیز او 7 گل در 11 بازی به ثمر رساند.

در فصل 2010، به اروپا پیوست و علی رغم اینکه تنها 350000 یورو برای خرید او پرداخت شده بود، راه خود را به دلهای هواداران راه باز کرد و به عنوان یک خرید عالی ارزان قیمت خود را شناساند.

کاگاوا در جام جهانی زیر 20 ساله های سال 2007 در کانادا و همچنین در المپیک 2008 برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است. اولین بازی کامل ملی این هافبک در Kirin Cup در سال 2008 برابر تیم ساحل عاج انجام شد اما او نتوانست دو سال بعد در جام جهانی 2010 جایی در ترکیب ژاپن برای خود دست و پا کند.

در جام ملتهای سال 2011، در حالیکه در این تورنومنت به خوبی درخشیده بود، یک مصدومیت استخوان متاتارسال پا موجب اختلال در مسیر پیشرفت او شد، با این حال با زدن 8 گل در 18 مسابقه، به خوبی به بازی برگشت و فصل 2010/2011 را در ترکیب منتخب فصل دورتموند جای گرفت، در حالیکه بخش زیادی از فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده بود.

در غاب ماریو گوتزه، او به عنوان بازیکن کلیدی دورتموند، ابتکار عمل را در دست گرفت و این تیم آلمانی هم جام قهرمانی بوندسلیگا را حفظ کرد، و هم جام حذفی آلمان را در فرمی خوب برد. به علاوۀ 13 گلی که در لیگ به ثمر رساند، 3 بار نیز در جام حذفی آلمان گلزنی کرد.

علی رغم اینکه فینال جام حذفی آلمان تنها یک روز پیش از بازی حساس یونایتد برابر ساندرلند بود، سرالکس شخصا برای ارزیابی او به تماشای فینال آلمان رفت. کاگاوا در آن بازی گل اول بازی را به ثمر رساند و با درخشش موجبات شکست بایرن مونیخ، نایب قهرمان لیگ قهرمانان را فراهم کرد.

او که اکنون در تیم ملی به سر می برد، در برد 3-0 برابر عمان نقشی مؤثر داشت، اگر چه نتوانست روند گلزنی خود را افزایش بدهد. تضمین می شود که این بازیکن مستعد خریدی هیجان انگیز برای اولدترافورد باشد - به عنوان اولین بازیکن ژاپنی تاریخ باشگاه - البته به محض اینکه تشریفات انعقاد قرارداد او به پایان برسد.


 


 

استقبال هواداران از قرارداد با کاگاوا

هواداران یونایتد نسبت به قراردادی که با کاگاوا در حال انجام است، واکنشهایی سرشار از هیجان نشان داده اند.

هواداران در فریوم Talking Reds بلافاصله به استقبال رسیدن این بازیکن به یونایتد رفته اند:

MUFC4Life: خریدی خارق العاده. دقیقا همان نوع بازیکنی که ما نیاز داریم! به بزرگترین باشگاه دنیا خوش آمدی شینجی!

Red$White: خبری عالی در اول صبح! کل روز مرا ساخت! خوش اومدی شینجی!

Mandix: بیشتر از یک ماهه که منتظر یک چنین خبر خوبی بودم! اگر درخشش تو در کنار بروسیا را درنظر بگیریم، من بسیار خوشبین هستم که تو سالهای متمادی در یونایتد نیز بدرخشی.

manutd4eva_Rahul: من تو آسمونا سیر می کنم، ما بالاهره یه هافبک گلزن ذاتی به خدمت گرفتیم. من شکی ندارم که تو رشد می کنی و به این برند مهیج فوتبالی دین خودت رو ادا می کنی.

lamConnor: چه خرید اعجاب آوری. شینجی یکی از مستعدترین بازیکنان اروپاست و او تنها 23 سال دارد. نمی توانم صبر  کنم تا فصل بعد او را در لباس یونایتد ببینم. چیزی که مطمئنم اینه که او تیم مارو بهتر می کنه.

LooneyRed: این بازیکن عالیه. من بازیهای او رو از ژانویۀ گذشته دنبال می کنم و شاید در اون زمان بهترین هافبک در آلمان بوده باشه.

Shirl: من هیچگاه از زمانی که رونالدو رو به خدمت گرفته بودیم، از خریدی هیجان زده و آسوده نشده بودم. برای هازارد احترام قائل هستم، ولی همواره کاگاوا کاملترین انتخاب از نظر من بوده.

Kateku: تبریک به یونایتد بابت خرید چنین بازیکن بزرگی! او یه الماسه! من بیشتر از اون چیزی که منو قانع کنه که به کمک یونایتد می آد ازش بازی دیدم. او سریعه، کنترل توپ خوبی داره، در حمله عالیه ضمن اینکه هر دو پاش قوی هستن و قدرت دریبل زنی و ارسال پاسش هم خوبه.

gary_in_galway: از خواب پا شدم.. تلفنم رو چک کردم.. و یهو بوووم! کاگاوا به ما پیوسته. خیلی خوشحالم. به نظر می آد که او بازیکنی با کلاس بالاست. برای تماشای بازی او در لباس باشگاه لحظه شماری می کنم. به فرگی و بقیه بابت خرید این استعداد تبریک می گم. بالاخره آبروی ما رو خریدن.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 205
  • آی پی امروز : 114
  • آی پی دیروز : 447
  • بازدید امروز : 134
  • باردید دیروز : 832
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 134
  • بازدید ماه : 134
  • بازدید سال : 313,582
  • بازدید کلی : 3,938,747
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30