loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
مدیریت بازدید : 2579 جمعه 03 خرداد 1392 نظرات (5)

 

ده نقل قول برتر اریک کانتونا که سایت گل نوامبر سال 2010 و به دنبال فراخوان جنجالی کینگ اریک برای شرکت مردم در یک انقلاب اقتصادی عجیب گرد آوری کرده است:

نقل قول 10 - "انقلاب کردن این روزها واقعا آسان است. سیستم چگونه است؟ سیستم بر مبنای قدرت بانکها بنا شده است. بنابراین باید آن را از طریق بانکها نابود کرد. یک انقلاب واقعی." 2010

اریک با این حرکت در سال 2010 از مردمی که پلاکارد به دست در خیابانها به بحران اقتصادی غرب اعتراض میکردند خواسته بود که در یک انقلابی متفاوت، همگی حسابهای بانکیشان را خالی کنند! اریک معتقد بود این روزها انقلاب نیازی به تظاهرات و تفنگ دست گرفتن ندارد و میگوید:
"منظورم این است که سه میلیون مردمی که در خیابان پلاکارد به دست دارند، پولهایشان را از بانکها بگیرند و بانکها نابود می شوند. سه میلیون، ده میلیون آدم، و بانکها فرو می پاشند و خطری هم کسی رو تهدید نمی کند."

لازم به ذکر است که یک حرکت انقلابی فرانسوی به پشتیبانی از این حرکت در نظر داشتند 7 دسامبر 2010 (12 روز پس از این فراخوانی اریک) این شیوه را پیاده کنند.

 

نقل قول 9 - "پس از اولین جلسۀ تمرینش در بهشت، در پست تخصصیش یعنی بال راست، جرج بست هوش و حواس خدا را که در چپ خط دفاع بازی میکرد برده بود." 2005

مرگ جرج بست در نوامبر 2005 سخنان زیادی را از اسطوره های فوتبال به خود معطوف کرد، ولی هیچ کدام را نمی توان با این ستایش کانتونا مقایسه کرد که در ادامۀ آن هم افزوده است: "من خیلی دوست دارم که او یک جا برای من در تیم خود نگاه دارد، البته که جرج بست منظورمه نه خدا!"

جرج بست و اریک کانتونا در یک تیم! باید تماشایی باشه!

نقل قول 8 - "من آدم نیستم، من کانتونا هستم" 2009 (بر گرفته از فیلم)

در فیلم جذاب کن لوئاش با نام "در جستجوی اریک"، قهرمان منچستر یونایتد به نجات زندگی هوادار متعصب و البته مظلوم واقع شدۀ یونایتد، اریک بیشاپ می آید. این پستچی در دوره ای بحرانی از زندگیش مورد حمایت قهرمان خودش، کانتونا قرار میگیرد، کانتونایی که این دیالوگ ماندگار از او در یاد مانده: "من یک مرد نیستم، من کانتونا هستم."

شاید این دیالوگ بیشاپ هم به همان اندازه به یاد ماندنی باشد: "من تا همینجا هر چی کشیدم از فلسفۀ تو(کانتونا) هست. من هنوز دارم با اون مرغای ماهیخوار لعنتی سر و کله میزنم!"

 

نقل قول 7 - "من دوست ندارم که در ترمیناتور بازی کنم. من نمی خواهم که در هالیوود باشم." 2003

 

کانتونا اعتراف کرده بود که حتی زمان بازی کردن فوتبال هم می خواسته که یک بازیگر باشد و به دنبال ضربۀ کونگ فوی با مهارتش، این شائبه ها مطرح بود که او میتواند در فیلمهای اکشن و هم بازی آرنی (لقب آرنولد) باشد. ولی او با رد این موضوع به این شکل، از علاقه ش برای بازی در فیلمهای هنرمندانۀ فرانسوی سخت میگوید.

نقل قول 6 - "گاهی بازیکنانی هستند که فقط از طریق فوتبال خودشان را نشان میدهند و دیگر علایق و جنبه های زندگی خود را توسعه نمی دهند. و بعد آن وقتی دیگر فوتبال بازی نمیکنند، در واقع دیگر وجود ندارند، یا اقلا میشه گفت این حس را دارند که دیگر  وجود ندارند."

در روزگاری که بازیکنان خارجی لیگ استثنا و فارغ از هنجارهای عادی بودند، کانتونا پشت تواناییهایش در زمین و رفتارش خارج زمین ایستاد. در حالی که همتیمیهایش در منچستر یونایتد در اتوبوس تیم روزنامه می خواندند یا کارت و دیگر بازی ها را بازی میکردند، کانتونا تنها روی صندلی خود مینشست و ادبیات فرانسوی می خواند با این طعنۀ مشهور که "من درس نخواندم، من زندگی کردم!"

بدین ترتیب جای تعجب نبود که او در اوج دوران بازیش از بازی کنار کشید با ذکر این نکته که دیگر انگیزه ای برای بازی ندارد و علاقمند آزمایش کردن چیزهای جدید است و به این حرفش اضافه کرد: "من از دستاوردم در فوتبال احساس غرور میکنم، ولی زندگی که در خاطرات ثبت شده، همۀ زندگی انسان نیست."

نقل قول 5 - "بهترین لحظۀ من؟ من لحظات خوب زیادی داشتم ولی اون لحظه ای که به بقیه ترجیحش میدم، لحظه ای هست که اون هولیگان (هوادار) رو زدم!"

در تنها 6 فصل حضور در فوتبال انگلیس، این فرانسوی جادوگر 5 قهرمانی لیگ کسب کرد، دو قهرمانی اف ای کاپ و البته یک ستایش مادام العمری از جانب هواداران منچستر یونایتد. علی رغم تمامی این جامها و مدالها، کانتونا در یک مصاحبه همه را شگفت زده کرد و اشاره کرد که نکتۀ برجستۀ دوران ورزشیش ضربۀ گونگ فویی بوده که در ژانویۀ 1995 نثار هوادار پالاس کرد.

هشت ماه از فوتبال محروم شد و جای خالیش شدیدا حس شد. بدون او منچستر یونایتد هیچ چیز نبرد.

نقل قول 4 - "من از اینکه هوادار هنوز اسم من رو میخونن خیلی احساس غرور میکنم.ولی میترسم از اینکه فرداروزی این کار رو متوقف کنن. من از این میترسم چون عاشقشم. و هرچیزی که شما بهش عشق بورزید، میترسید که روزی از دست بدیدش." 2004

وقتی کانتونا در دسامبر 1992 به اولدترافورد آمد، چند ماه بیشتر از شکست یونایتد در رقابت قهرمانی به لیدز یونایتدی که همین فرانسوی را در ترکیب داشت نمی گذشت.

به خدمت گرفتن او از رقیب بزرگ شیاطین سرخ، آخرین قطعۀ پازلی بود که به یونایتد کمک کرد به 26 سال آزگار انتظار برای کسب یک جام قهرمانی دیگر در لیگ پایان دهند. سالها پس از بازنشستگی او در سن تنها 30 سالگی، این خرید 1.2 میلیون پاندی هنوز هم یک شخصیت محبوب در جایگاههای اولدترافورد محسوب میشود و در یک نظر سنجی در سال 2001 هم به عنوان بزرگترین بازیکن تاریخ باشگاه انتخاب شد.

نقل قول 3 - "Sac à Merde" یا "یک کیسه پر از گـ*ـه!" 1988

در سال 1987، هنری میشل اولین بازی کانتونا در تیم ملی فرانسه را برابر آلمان غربی به وی هدیه داد و کانتونا در اولین بازیش گلزنی هم کرد، مانند جانشینش در تیم ملی زین الدین زیدان.

یک سال بعد و پس از حذف شدن از تیم ملی توسط میشل، کانتونای تند مزاج در تلویزیون ملی با پرخاش به مربیش، او را "یک کیسه گـ*" خطاب کرد! او یک سال از تیم ملی محروم شد و نهایتا با جانشینی میشل با میشل پلاتینی به تیم ملی بازگشت.پ

 

نقل قول 2 - "دشام به کارش ادامه میده چون او همیشه صد در صد تلاشش رو به کار میگیره، ولی او هیچ وقت چیزی بیشتر از یک حمال آب نخواهد بود!" 1996

موسیو کانتونا اینگونه و پیش از دیدار یونایتد با یوونتوس در سال 1996، یک چنگ فرانسوی را با دشام و با "حمال آب" خطاب کردن او راه می اندازد!

او به یک روزنامۀ فرانسوی اینگونه گفت که :"شما در هر گوشۀ خیابان می توانید بازیکنانی مانند ا رو  پیدا کنید. در حال حاضر دشام دوست داره که مثل یک پدر روحانی و معلم اخلاق رفتار کنه ولی نهایتا در گناه و فساد غلت میزنه!"

کانتونا چاقو را بیشتر هم در این دعوا فرو میبرد و می گوید: "تنها بازیکنان خوب فرانسوی حاضر در ایتالیا در حال حاضر یوری ژورکائف و زین الدین زیدان هستند و بقیه شون چیز خاصی ندارن!"

دشام اینگونه پاسخ کانتونا را داد: "در گوشۀ خیابان چند بازیکن میتونی پیدا کنی که دو جام اروپایی برده باشن؟ علاوه بر این، هر تیمی به حمال خودش نیاز داره!"

با این حال قهرمان جام جهانی آتی، یعنی دیدیه دشام آخرین فردی بود که در این دعوا لبخند زد چرا که تیم بیانکونری هر دو بازی آن سال برابر منچستر یونایتد را پیروز شد.


نقل قول 1 - "وقتی که مرغان ماهی خوار یک قایق ماهیگیری را دنبال میکنند، دلیلش این هست که فکر میکنند ماهیهای ساردین به داخل آب انداخته می شوند. خیلی ممنون از شما!" 1995

اگر این نقل قول نقل قول اول نمی بود قطعا مریدان کینگ اریک خیلی عصبانی میشدند!

به دنبال ضربه ش به هوادار پالاس در سلهورست پارک، شمارۀ هفت منچستر محکوم شده بود و به عنوان مجازات به کار اجتماعی محکوم شده بود. این ستارۀ تند مزاج ساکت برابر رسانه ها نشسته بود و مقامات باشگاهی سریعا جواب رسانه ها را میدادند.

ناگهان جنب وجوشی به وجود آمد، کانتونا لب به سخن گشود و مشهور ترین نقل قول خود را به زبان آورد، در حالی که یک جرعۀ طولانی آّب بین حرفهایش نوشید! نقل قولی که در آن تعقیب شدن خودش توسط رسانه ها و خبرنگاران به امید کسب خبر را، به کار روزمرۀ مرغان دریایی گرسنه که به دنبال ماهی دنبال قایقهای ماهیگیری راه می افتند تشبیه کرده بود! Merci beaucoup Eric یا همون خیلی ممنون از شما اریک! (از زبان یک خبرنگار!)(مترجم - ویدئوی این مصاحبه رو به حجم 1.5 مگابایت از سایت باشگاه دانلود کنید با فرمت mp4) منبع

 


ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط شهاب غ در تاریخ 1392/03/05 و 14:15 دقیقه ارسال شده است

امیر متن انگلیسی کپی کردی نمی شه جوابت داد!
اینم جواب:
در کل آخرش خیلی خر تو خر شد شکلک
همه با ماسک ریختن خونه اون یاروها... کلا هر فیلمی زبون فارسی ببینی از فیلم دیدن پشیمون میشی شکلک

این نظر توسط Amir007 در تاریخ 1392/03/05 و 5:28 دقیقه ارسال شده است

یعنی این به دنبال اریک رو باید زبون اصلی ببینید اونجایی که میگه "I'm not a man , I'm Cantona" خیلی صحنه عالیه
رو یه ساختمونی بالکنی یه همچین جایین خیلی صحنه عالیه...شکلک

این نظر توسط afshin در تاریخ 1392/03/04 و 0:49 دقیقه ارسال شده است

اریک کانتونا در واقع همون چیزی بود که به عنوان ((قهرمان)) میخواستی
من فدای اون یقه بشم بزرگمردشکلک
پاسخ : بزرگترین اسطورۀ عهد فرگوسن بدون شک شکلک

این نظر توسط فرشاد در تاریخ 1392/03/03 و 20:26 دقیقه ارسال شده است

ممنون شهاب با اینکه قبلا خونده بودمشون ولی این نقل قول ها واقعا خاصند
راستی مایک فیلان و استیل (مربی دروازبانان)اخراج شدند
فیلان که به نسبت کیروش ضعیفتر بود و در کل خیلی ازش خوشم نمیومد
ولی استیل که مربی دروازه بانامون بود و با دخیا خیلی خوب کار کرده بود با اینکه دوست دارم از مویس حمایت کنم ولی از این کارش خیلی خوشم نیومد.
پاسخ : خواهش میکنم فرشاد جان البته خودم بعد اینکه ترجمه ش رو شروع کردم پشیمون شدم، یه جاهاییش گل بدون سند غلط و پس و پیش گفته بود جمله ها رو.... کلا این گل سایت مزخرفیه من عبرتم نمی شه دیگه از گل ترجمه نکنم شکلک

این نظر توسط پویا در تاریخ 1392/03/03 و 20:13 دقیقه ارسال شده است

بیخود نیست که بهش میگن کینگ و اینقدر طرفدار داره این مرد ، رسما دیدیه دشام رو له کرده با این حرفاش !
پاسخ : آقا من انقدر از این دشام بدم میومد همیشه که حد نداشت! حالا فهمیدم چرا شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 119
  • آی پی دیروز : 564
  • بازدید امروز : 316
  • باردید دیروز : 2,467
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 316
  • بازدید ماه : 41,791
  • بازدید سال : 212,985
  • بازدید کلی : 3,838,150
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30