loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
Xaniar بازدید : 440 شنبه 26 دی 1394 نظرات (0)

مقایسه ی فن خال و مویز بین هوادارا کاملا کلیشه ای شده ،اما خب من نمیتونم از این مقایسه رد بشم ،بهرحال ما یونایتدیا به چشم خودمون فقط سه تا مربی تو یونایتد دیدیم،و قاعدتا مویز و فنخال با سرالکس مقایسه نشدنی هستن،اما میتونیم این دو رو با هم مقایسه کنیم!

نتایج کسب شده ی این دو مربی در یونایتد رو از لحاظ آماری مقایسه خواهم کرد،نتایجی که در کل خیلی خیلی شبیه به هم هستن و تشخیص اینکه این نتایج برای کدوم یکی از این دو مربی هست واقعا کار سختیه،از لحاظ نتیجه میتونیم بگیم این دو مثل دو برادر از دو مادر ناتنی هستن!

ابتدا 21 بازی ابتدایی لیگ برتر در سه فصل اخیر رو مرور میکنیم :

-منچستریونایتد ورژن دیوید مویس فصل 2013-2014=
بعد از 21 بازی: امتیاز37----گل34

-منچستریونایتد ورژن فنخال فصل 2014-2015=

بعد از 21 بازی :امتیاز37----گل34

-منچستریونایتد ورژن فنخال فصل 2015-2016=
بعد از 21 بازی:34امتیاز----گل

 

و همچنین 50 بازی نخست منچستریونایتد زیر نظر فن خال و مویز در تمامی رقابتها:

 

تا اینجا میشه گفت برابر بودن،اما توی لیگ قهرمانان اروپا ،گرگ بارون دیده ی این رقابتها یعنی لوییس فنخال جلوی خرگوش این رقابتها یعنی مویز چطور بوده:

 

در مجموع میشه یه رقابت شانه به شانه رو برای این دو متصور شد از لحاظ نتایج کسب شده،نتایجی که من ادعا میکنم با وجود این که کاملا مشابه بودن اما بنفع فن خال بوده!

فن خال فصل اولش رو با نتایجی کمابیش شبیه به مویز تونست به لیگ قهرمانان بره اما چطور؟

جواب شخصی من ضعف رقبا در دوره ی فن خال هست،زیاد پیچیدش نمیکنم! فصل 2013-2014 4 تیم نخست لیگ برتر بصورت میانگین 83 امتیاز کسب کردن و فصل 2014-2015 چهارتیم نخست بصورت میانگین 78 امتیاز کسب کردن،جالبه بدونید یونایتد با 70 امتیاز آخرین سهمیه ی لیگ قهرمانان رو گرفت اما اورتون فصل قبلش با 72 امتیاز نتونست سهمیه بگیره و راهی لیگ اروپا شد.

حالا سوال اینجاست که چرا با وجود اینکه از لحاظ نتیجه شبیه بهم هستن فنخال برخلاف مویز هنوز اخراج نشده؟حتی از لحاظ سبک بازی هم تغییر آنچنانی نکردیم و همون بازیای تاسف بار ادامه داره!

1-کاریزمای فنخال؟

به این سوال من هم میتونم بگم بله و هم میتونم بگم خیر!

میشه گفت فنخال شخصیت جذابتری داره اما باز هم نمیتونیم فنخال رو یه سر و گردن از این لحاظ از مویز برتر بدونیم،در حقیقت شخصیت فنخال و مویز دو قطب مخالف هم هست،این دو بعد مختلف شخصیتی برای فنخال برتری خاصی به ارمغان نمیاره،فنخال یه فرد لجوج و پرخاشگر و دیکتاتوره و مویز یه فرد آروم و کم حاشیه،اما همین فرد آروم کنار زمین تیمش رو تهیج میکنه اما اون فرد پرخاشگر 90 دقیقه ی تمام رو نیمکت میشینه و تکون نمیخوره،حالا بعضی وقتها مشاهده کردیم رو نیمکت یه دادی کشیده و سری هم تکون داده که همین حرکتش همگان رو به حیرت انداخته.

مصاحبه های مطبوعاتی این دو در سه سال اخیر همواره هوادارا رو زجر داده،البته فنخال روزها و هفته های اولش بلبلی میخوند برای هوادارا اما بعد تر حرفای تکراریش روح هوادارا رو زجر میداد و میده!

یه نمونه از مصاحبه های این دو رو میدونیم،حقیقتا فن خال کار کردن تو باشگاه بزرگ رو میدونه اما مویز نمیدونست!

 

2-دستاورد:

قطعا فن خال از این لحاظ یه سر و گردن از مویز بالاتر قرار میگیره،فن خال رو میشه یه مربی موفق در همه ی باشگاههای سابقش دونست که هم قهرمانی لیگ رو داره و هم لیگ قهرمانان.

 

مقایسه ی قهرمانی ها و موفقیتهای این دو مربی رو در ادامه مشاهده میکنیم:

 

البته اکثر یونایتدیا به قهرمانی های فن خال دیگه اشاره نمیکنن،در حقیقت طی دو فصل اخیر هممون کما بیش با زندگی حرفه ای فن خال آشنا شدیم،در حقیقت فن خال تو هر باشگاهی که بوده موفقیت رو برای اون تیم به ارمغان آورده اما فنخال رفته رفته تو همون تیم به فرد منفوری تبدیل شد،هم در نزد هوادارا و هم مدیران و حتی برخی از بازیکناش، میتونیم بگیم عدم موفقیت در عین حال که موفقیت داشته!

اما مویز با وجود اینکه قهرمانی قابل ذکری نداشته،اما تا قبل از اومدنش به یونایتد یه فرد محبوب هم در بین بازیکناش و هم مدیراش و هم هواداراش بود،مویز 11 سال تمام فرد اول باشگاه بزرگ اورتون بود و در این 11 سال همواره محبوبترین فرد گودیسون پارک نام برده میشد و همچنین تیم پرستون رو به لیگ بالاتری سوق داد و سپس با نهایت محبوبیت این تیم رو ترک کرد و به اورتون پیوست.

در مجموع فن خال دستاوردهای بزرگتری داشته اما بنظر بنده تنها عامل اصلی اخراج نشدنش نیست!

 

3-اما مهمترین وجه تمایز بین این دو نتایجیه که یونایتد مقابل لیورپول کسب کرده!

لویی به زعم بنده لویی خوش شانسی که خوش شانسیش به ما نیومده،تونسته لیورپول رو در سه بازی لیگ برتر شکست بده با مجموع نتیجه ی 8-2

برای هر هوادار منچستری شکست دادن لیوپول بهترین موفقیته،گمان بنده اینه لویی فقط فرستاده شده که لیورپول رو شکست بده و ما ازش متشکریم،چون ما ناسپاس نبوددیم و نیستیم.

مویز فلک زده دیدار رفت و برگشت رو از لیوپول باخت البته بردش تو اتحادیه زیر سایه ی سنگین شکست تحقیر آمیز 3-0 در اولدترافورد محو شد.

اما همونطور که اشاره کردم لویی خوش شانس لیورپول خوبی رو کرده کیسه بوکس خودش،چه بسا اگه لیورپول 2013-2014 به پستش میخورد اونوقت ما و لویی میشدیم کیسه بوک لک لک ها!

لیورپول 2013-2014 بدون شک قوی ترین لیورپول 10 سال اخیر بود و در لیگ اون سال 101 گل بثمر رسوند ،آماری که نشون میده چه خط حملهی آتشینی داشتند،تیمی که تا هفته ی 36 ام قهرمان جزیره بود و اکثر تیمهای لیگ رو از لبه ی تیز تیغ گذروند از جمله 5 تایی کردن آرسنال و شکست دادن قهرمان اون فصل لیگ برتر یعنی سیتی.

کلام آخر ؛لیوپول 101 گله رقیب مویز بود و لیورپول 6 تایی شده توسط استوک سیتی رقیب فن خال.


متنی که خوندید و مشاهده کردید فقط نظر شخصیه بندست و هیچ ارزش دیگری نداردlaugh

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمد در تاریخ 1394/10/27 و 13:17 دقیقه ارسال شده است

سلام.محمد هستم.1 سالی هست که نتونستم بیام تو سایت.فقط اینو میدونم که اگه این خرج و وقتی که فن خال صرف کرد رو اگه مویس کرده بود وضع منچستر الان این نبود.قابل توجه راجع به شکست لیورپول باید بگم توی اون سال تیم لیورپول فوق العاده قوی بود که مویس ازش باخت.البته تو جام حذفی تونست لیورپول رو حذف کنه.اما واقعا نوشته هات حرف دل من بود ممنونم از درک فوتبالی که داری.باید این رو هم اضافه کنم که هیچ مربی به جز مویس و کلوپ به درد ما نمیخوردن.گواردیولا بیشتر از 3و4 سال توتیم نمیمونه.مورینیو هم همین طور.فن خال فقط بازیکنا رو نابود میکنه.هنوز از رفتن ولبک فن پرسی نانی حتی رافائل (به جاش دارمیان که اصلا در حد یونایتد نیست) قرض دادن یانوزای میدون ندادن به پریرا و نیک پاول ناراحتم.فقط امیدم به گیگز که روزی تواناییش رو پیدا کنه برای سرمربی گری یونایتد.ببخشید زیاد شد.
پاسخ : سلام، خوش اومدین شکلک
ببخشید دیر کامنتتون رو دیدم شکلک شکلک
واقعا مویز مستحق فرصت بیشتری بود، وقتی که عملکرد اسفناک فنخال و فرصت زیادی که بهش دادن متوجه میشیم در حق مویز ظلم عظیمی روا داشتن!!!

این نظر توسط xaniar در تاریخ 1394/10/26 و 16:44 دقیقه ارسال شده است

چارلی آوستین به ساوتهمپتون پیوست، بازیکن مناسبی برای ذخیره مارسیال و رونی بود.

این نظر توسط سعید تقوی در تاریخ 1394/10/26 و 15:17 دقیقه ارسال شده است

دروود ... واقعا کامل و بی نظیر ...
واقعا لذت بردم ..
اونوقت اقای ونخال ادعاشم میشه با اون همه خرج ..
اگه اون لیورپولی که جلوی تیم مویس بازی کرده بود جلو تیم ونخال بازی میکرد 6 تا به تیم ونخال میزد اون فصل لیورپول خیلی قوی بود ..سوارز و استوریچ و استرلینگ و جرارد خیلی وحشتناک بودن ..
کلا ونخال مغز تو کلش نیست باید بره ...
پاسخ : درود
خواهش میکنم داش سعید شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 432
  • آی پی دیروز : 548
  • بازدید امروز : 1,163
  • باردید دیروز : 1,847
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 16,193
  • بازدید ماه : 40,171
  • بازدید سال : 211,365
  • بازدید کلی : 3,836,530
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30