loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
قاسم علی بازدید : 581 چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 نظرات (2)

http://www.shiaupload.ir/images/20369335632693170506.jpg

هرگاه فردی با نبوغ زیاد، فکر صحیح و اندیشه های اصولی وارد هر حوزه و مقوله ای میشود، فارغ از نتیجه کار، باعث بالا رفتن استانداردهای آن حرفه خواهد شد و حضور سر آلکس فرگوسن در تیم منچستر یونایتد دقیقاً گامی مؤثر در راستای همین مهم بود. به طور کلی میتوان تأثیر سر آلکس فرگوسن را بر روی دو اصل تاکتیکی و اخلاقی فوتبال تقسیم کرد.
او بارها و بارها به این نکته اشاره داشته که زمانی در فوتبال انگلستان شاید با 75 امتیاز نیز میشد بر روی قهرمانی حساب باز کرد اما در زمان فعلی این استاندارد بالاتر از این رقم است و شاید دلیل اصلی آن وجود شخصی مثل سر آلکس فرگوسن بوده است. شاید حوزه تاکتیکی فوتبال بر اساس اندیشه های سر آلکس فرگوسن خود مطلبی جداگانه طلب کند اما لااقل میتوان مقداری در مورد آن بحث کرد.

یکی از دلایل موفقیت تاتیکهای سر آلکس فرگوسن ، بی تردید درک صحیح از فوتبال انگلیسی بود، او از اسکاتلند آمده بود و بر فوتبال بریتانیایی وافق بود اما در در انگلستان رقابت فشرده تر و تیمها بی تردید در سطحی بالاتر رقابت میکرند و این بسیار عجیب است که از روز اول در صورتی که تیم منچستر یونایتد 7 قهرمانی لیگ در کارنامه دارد و تیم لیورپول 15 قهرمانی، او از وعده های عجیب صحبت و اظهار میکند که طرح او به زیر کشیدن این تیم است و عجیب تر اینکه او دقیقاً همین کار را انجام میدهد، اما این نشان از اعتمادش به نقشه های خود بود. فوتبالی او بر اساس ضرب آهنگ تیمی بالا، بازی روان، وجود پاسورهای خوب در تیم و افرادی قوی و سریع در تیم و نیز یک بازی زیبا و هجومی بوده و همچنان نیز بر همین بیس کار میکند. تیمهای او در طول دوران همواره سانترها از جناحین را به خوبی انجام داده و از عرض زمین به بهترین شکل ممکن بهتره جستند. نگاه دقیق او به سنین بازیکنان و مقدار مفید حضور آنها باعث شده که حتی رایان گیگز 39 ساله و پل اسکولز 37 ساله در بهترین شرایط پای به میدادین بگذارند و کهنه سربازان تیم خود باشند. او را معمولاً با تاکتیک 2 – 4 – 4 به یاد می آوریم، حال اینکه با ریز شدن در همین یک سیستم در میابیم که او طی سالها تغییرات شگرفی در آن به وجود آورد. به عنوان مثال ما در سالهای اخیر شاهد بودیم که هافبکهای وسط بیش از گذشته آزادی عمل دارند و یا ما کمتر در گذشته استفاده بازیکنان متفاوت در پستهای متفاوت را از او شاهد بودیم و بیشتر او به سبک سرمربیانی کار میکرد که ترجیح میدهند 11 بازیکن فیکس داشته باشند تا اینکه چرخشی عمل کنند. خیلیها این حرکت او را به دلیل کمبود بازیکن و عدم خریدهای مناسب میدانند اما واقعیت این است که باشگاه منچستر یونایتد به خصوص در سالهای اخیر هیچ گاه با کمبود مالی رو به رو نبوده و سر آلکس فرگوسن به صراحت اعلام کرده بود که هر آنچه او لازم داشته باشد از سوی گلیزرها در دسترس است و هیچ دلیلی وجود نداشت که او چیزی به غیر از واقعیت بر زبان جاری کند. با رفتن دیوید بکهام و پس از آن با رفتن کریستیانو رونالدو در سالهای بعدی و حضور هافبک کلاسیکی چون لوئیز آنتونیو والنسیا و همیشه در دسترس نبودن فردی چون لوئیز نانی، او مجبور بود عمق بیشتری به تیم خود دهد و حضور شینجی کاگاوا تا حدی در همین راستا بود و بخش عظیمی ار مشکلات فنی تیم در میانه زمین با حضور او و تام کلورلی و عقب آمدن وین رونی قابل حل بود. رفتن وین رونی به میانه زمین برای هرکسی عجیب بود اما چندان راهی به غیر از این نبود و حضور وین رونی با قابلیت رهبری ذاتی شاید تنها راه برای جلوگیری از شکاف میانه زمین بود و جداً سر آلکس فرگوسن در چنین بالانسهایی بی نظیر کار کرده است.

همچنین باید به تعویض کمکهای سر آلکس فرگوسن در درازای این سالها اشاره داشت. چه زمانی که فردی چون استیو مک لارن در کسوت کمک او بود و چه زمانی که کارلوس کیروش بر این مسند حضور داشت و چه حال که افرادی چون مک فلان در این پست فعالیت میکند، او زمان مندی بسیار دقیقی از زمان تعویض کمکهای خود داشت. زمان بندی دقیق از مواقعی که او احساس میکرد نیاز به وجود تمرین دهندگان متفاوت، افکار جدید و جاری شدن خونی تازه در رگهای تیم بود. او دائماً با به خدمت گرفتن افرادی به عنوان کمکهای اول خود سعی در ایجاد تفاوت و بیرون آمدن تیم از یک نواختی داشت و بی تردید بخشی از موفقیت باشگاه در طول سال مرهون همین روشهای اوست.
و اما به لحاظ اخلاقی او تأثیرات فراوانی در حوزه فوتبال داشت. شاید عده ای پیدا شوند و اشاراتی به درگیریهای او با برخی افراد در محدوده فوتبال داشته باشند که در رأس آن مربیان مطرحی در سطح انگلستان بودند. اما باید توجه داشت که درگیری او با برخی اصحاب فوتبال به دلایلی بود و اما درک این مطلب کار سختی نیست که او شخصاً با کسی درگیری نداشته و دلیلی بر این مهم وجود ندارد، بلکه او هر اقدامی انجام داده در راستای حمایت از تیم خود و تلاش بازیکنانش بوده است. وقتی پیرمرد دوشت داشتنی فوتبال را در سن 71 سالگی و با چهره برافروخته ناشی از یک بی عدالتی محض در کنار زمین مشاهده میکنیم و او را به لحاظ جسمانی در وضعیتی خطیر میبینیم، تنها و تنها به دلیل حمایت از تیم خود است. و یا وقتی او با سرمربی تیمی رو به رو میشود که بی دلیل و تنها آنچه ناشی از موفقیت بی چون و چرا سر آلکس فرگوسن و تیمش در سالهای متمادیست، در موضع حمله به او و تیمش میبینید، آیا این ظلم نیست که او سکوت کند؟ آیا این خیانت به خود و تمیش نیست که چشمها را ببندد؟ این موارد بی اخلاقی دنیای فوتبال نیست و تنها حمایت او از تیمش است. در این دنیای بی رحم هیچ کس دلیلی برای حمایت از شما ندارد و همواره شما باید از اندیشه، راه و سنت خود حمایت کنید. سر آلکس فرگوسن بارها و بارها به دلیل حمایت از تیم و یا خانواده خود با محرومیت رو به رو شد اما او هیچ گاه از اسامی نترسید و این یکی از بزرگترین میراث اخلاقی او در کارهای اوست، او حتی از نامهای بزرگ بازیکنان و تبعات دور کردن آنها از تیم حراسی نداشت. همه مخاطبین فوتبال باید نگاه کنند و به خود بگویند چرا بازیکنی چون رایان گیگز برای بیش از 23 سال با او پیمانی را بست که بر اساس آن به او وفادار ماند. حضور سر آلکس فرگوسن با افرادی چون پل اسکولز و رایان گیگز اثبات کننده عدم مشکل او با هر اسم و فردیست. اگر بازیکنی در طول دوران حضور سر آلکس فرگوسن از او رانده شد، تنها و تنها به دلیل رفتارها، گفتارها و پندارهای خود آنها بوده است و بی تردید سر آلکس فرگوسن با کسی مشکلی نداشت. بنابراین دیگر سنت اخلاقی سر آلکس فرگوسن این بود که همواره تیم و باشگاه از هر فرد دیگری مهمتر، والاتر و تعیین کننده تر است. این در حالیست که شما بازیکنی سخیف و حقیری چون کارلوس توس را میبینید که با رد دستور روبرتو مانچینی، سرمربی خود را کوچک کرد و او همچنان زیر نظر همان سرمربی کار میکند و انگار که چنین توهین بزرگی رخ نداده و این است فرق باشگاهی چون منچستر یونایتد با دیگر باشگاهها و این چیزیست که باشگاه منچستر یونایتد را یک باشگاه قطعاً خاص کرده است.

او هیچ گاه به افرادی خاص باج نداد و شما میدانید. عده ای با خود چنین مینگرند که چرا او بر سر چند میلیون پوند بازیکنی چنان مهم را از دست میدهد؟! این نکته برای آنان عجیب به نظر میرسد اما آیا او میبایست به باج دادن به دلالان و زالوهای فوتبال تن در میداد؟ آیا او باید ترویج دهنده این فرهنگ اشتباه وارد شده به دنیای فوتبال میشد؟ آیا مردم از بزرگان فوتبال توقع بزرگی ندارند؟ بی تردید او با مقاومت در مقابل زالوهای فوتبال چنین فرهنگی را میان دیگر باشگاهها و همکاران خود ترویج داد که نمیبایست به کسی باج داد. او تیم خود را با جوانان گره میزد، آنان را پرورش میداد و اما سعی میکرد در آخر سر خود را از اینکه به برخی دلال صفت باج نداده بالا بگیرد و در نهایت این رفتار و این شیوه باعث ماندگاری نام او در تارک جهان فوتبال خواهد شد. رفتار او در مقابله با دلال صفتان بسیار آموزنده و در نوع خود بی نظیر است و در نهایت این درباره کرکتر و شخصیت قوی اوست. او چندی پیش از بازنشستگی، طرح بسیار کارا و به جایی را به دیوید گیل شروع کرد و آن پیشرفت و ترقی مجموعه تمرینی آموزشی کارینگتون بود. 20 میلیون پوند صرف بهینه سازی این مجموعه شد اما باید حساب کرد که ده ها برابر این مبلغ به وسیله پرورش استعدادها و ترقی آنان در این مجموعه صرفه جویی خواهد شد و این یکی از بهترین اقدامات او و باشگاه در مقابله با دلالان فوتبال بود


mufctalk

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط gigs for ever در تاریخ 1392/02/25 و 14:53 دقیقه ارسال شده است

درود بر سر الکس
درود بر سرالکس
درود بر سرالکس
درود بر سرالکس
درود بر سر الکس
درود بر سرالکس
درود بر سرالکس
درود بر سرالکس
درود بر سر الکس
درود بر سرالکس
درود بر سرالکس
درود بر سرالکس

درود بر سر الکس
درود بر سرالکس
درود بر سرالکس
درود بر سرالکس

درود بر سر الکس
درود بر سرالکس
درود بر سرالکس
درود بر سرالکس

این نظر توسط بابک در تاریخ 1392/02/25 و 14:18 دقیقه ارسال شده است

واقعا بزرگترین خصلتش این بود که به هیچ کسی باج نداد.هم از نظر اخلاقی هم ار نظر مالی.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 40
  • تعداد اعضا : 206
  • آی پی امروز : 104
  • آی پی دیروز : 502
  • بازدید امروز : 123
  • باردید دیروز : 2,317
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,088
  • بازدید ماه : 4,088
  • بازدید سال : 317,536
  • بازدید کلی : 3,942,701
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30