loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
شهاب بازدید : 1080 سه شنبه 25 آذر 1393 نظرات (14)

مقالۀ سایت Thebusbybabe.com در مورد اتهام تبانی به هررا

 

جزئیات تبانی علیه هافبک منچستر یونایتد

 

ماجرای تبانی هررا را شنیده اید و خود او شدیدا این اتهام را رد کرده است ولی سایت بازبی بیبه اتفاقات این ماجرا را گردآوری کرده است:

 

چه اتفاقی افتاد؟

 

آخرین روز فصل 2010/11 لیگ اسپانیا، رئال زاراگوزا در رتبۀ 18 جدول بود و در خطر سقوط به لیگ پایینتر. بازی آخر زاراگوزا در خانۀ لوانته بود که در رتبۀ 12 بودند و خطری تهدیدشان نمی کرد. در نهایت زاراگوزا موفق شد با پیروزی 2-1 لیگ را در رتبۀ 13 به پایان برده و دپورتیوو لاکوریونا تیمی بود که به جای آنها به دستۀ پایین تر سقوط کرد.

 

اتهامات رویداد را چطور تشریح می کنند؟

 

اتهام این است که زاراگوزا بازی را خریده: طبق اتهامات برخی یا تمام بازیکنان لوانته توسط زاراگوزا پول گرفته اند تا بازی را واگذار کنند. اقلا ادعای بازپرس ایالتی اسپانیا، آلخاندرو لوزون چنین است، کسی که بررسی پروندۀ این بازی را از سال 2013 برعهده دارد. این بازپرسی از زمانی آغاز شد که رییس لالیگا، خاویر تباس این بازی را در کنار 9 بازی دیگر در زمرۀ بازیهای مشکوک به تبانی نام برد.

 

ویژگیهای این اتهام چیست؟

 

ادعای لوزون این است که رییس زاراگوزا، آگاپیتو ایگلسیاس در کنار دو عضو دیگر هیئت مدیرۀ باشگاه با بازیکنان و کادر فنی توافق کرده اند که به بازیکنان لوانته 965 هزار یورو پرداخت کنند. از AS نقل شده است:

 

"در اجرای این توافق، در 17 و 19 می 2011 مشاور و مدیر مالی زاراگوزا، فرانسیسکو خاویر پورکوئرا دستور انتقال این مقدار پول از حساب باشگاه زاراگوزا به حسابهای آنتونیو پریتو (مدیر ورزشی) خاویر آگویره (مربی) و این بازیکنان صادر کرد: لانزارو، آندر هررا، تونی دوبلاس، پائولو دا سیلوا، برولیو، پونزیو، گابی، خورخه لوپز و دیوگو."

 

با استناد به USA Today، سند ارائه شده از دفتر بازپرس جزئیات پرداخت را و همچنین تاریخ و حسابهای بانکی نامبرده که پول دریافت کرده اند را مشخص کرده است.

 

آیا اینها همگی بازیکنان زارگوزا نیستند؟

 

بله هستند. ادعا شده که زاراگوزا پول را به حساب بازیکنان و کادر خود واریز کرده است. سپس طبق ادعای لوزون، برای رساندن رشوه به مقصد، پولهای واریز شده به حسابها توسط برخی بازیکنان به صورت نقدی از حسابها برداشت شده اند. که تفکر این بوده شاید اگر بازیکنان پولی را از دست بدهند کمتر مشکوک به نظر بیایند تا اینکه خود باشگاهها آن مقدار پول را از دست بدهند.

 

یکی از بازیکنان نامبرده گابی کاپیتان فعلی اتلتیکو مادرید است که آن زمان قرضی در زاراگوزا توپ می زد و او این را تأیید کرده که از باشگاه پول دریافت کرده است و به بازپرس گفته است: "من کاری را کردم که باشگاه به من گفت بکنم. حتی شرح داده تا جایی که وی مطلع شده این پول مربوط به شرایط خطرناک مالی باشگاه زارگوزا در آن زمان بوده است و ادعا می کند که پول را به باشگاه بازگردانده. در این اثنی ایگلسیاس مدعی شده که این پول برای تأمین بودجۀ انتقال و خرید بلیط 12 هزار هوادار زاراگوزا در آن بازی خارج خانه و سفر به لوانته بوده است.

 

هررا چه گفته است؟

 

هررا سه شنبه صبح بیانیه ای را در صفحۀ فیســ ـبوک خود منتشر کرده است و ابتدا خود را در زمرۀ 41 شاهد پرونده معرفی می کند ولی بعدا عبارت را به "41 فرد ذکر شده در پرونده" اصلاح کرده است. و سپس کاملا شفاف تأکید کرده است که:

 

"من هیچ وقت و هیچ جا اقدامی در رابطه با تبانی در نتایج انجام نداده ام. اگر هر موقع برای بیان اظهاراتم به دادگاه فراخوانده شوم با رضایت حاضر خواهم شد، زیرا حساب من پاک پاک است."

 

منچستر یونایتد در سپتامبر در بیانیه ای این خبر را که هررا برای ارائۀ مستندات توسط بازپرس احضار شده است رد کرد. با این حال باشگاه در مورد اخبار اخیر واکنشی نشان نداده است.

 

 

http://cdn.forzaitalianfootball.com/wp-content/uploads/2014/03/gabi-atletico-madrid.jpg

 

آیا کس دیگری هم درگیر ماجراست؟

 

همانطور که گفته شد، گابی، بازیکنی که زنندۀ هر دو گل آن بازی بود گردش پول را تأیید کرده است. همچنین یکی از بازیکنان زاراگوزا در آن بازی جفرسون مونترو بود که اکنون در سوانزی سیتی است. آگویئره مربی وقت زاراگوزا هم اکنون سرمربی ژاپن است. یک نام دیگر که باید به خاطر سپرد تونی دوبلاس است،دروازه بان ذخیرۀ زاراگوزا در آن بازی. اگرچه او خیلی حرفۀ فوتبالی برجسته ای نداشته است - او در حال حاضر در لیگ فنلاند بازی می کند- ولی میرر می گوید که مستندات بر علیه او به زعم بازپرس پرونده ویران کنند هاست.

 

تنبیه احتمالی چیست؟

 

تبانی در مسابقات فوتبال در اسپانیا جرم است و به همین دلیل ماحصلش محدود به تنبیهات فوتبالی نخواهد بود. تعلیق از فوتبال بین یک تا 6 سال، و حتی حکم زندان محتمل خواهد بود. باشگاهها نیز ممکن است از مسابقات رسمی محروم بشوند. لوانته در حال حاضر در میانۀ جدول لالیگاست در حالی که زاراگوزا که بالاخره در فصل 2012/13 سقوط کرده بود در حال حاضر در رتبۀ ششم دستۀ دو هستند.

 

بعد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

درحال حاض هررا در کنار 40 تن دیگر مظنون هستند: او به صورت رسمی توسط یک بازپرس ایالتی متهم شده است. یک قاضی مورد بازپرسی را بررسی می کند و تصمیم میگیرد که کدام یک از متهمین باید محاکمه شوند. اگر محاکمه صورت بگیرد، توسط سه قاضی اعترافات شنیده خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط شهاب غ در تاریخ 1393/09/27 و 17:28 دقیقه ارسال شده است

IBTimes با افرادی از مارکا و AS مصاحبه کرده. در مورد همین تبانی هررا... هر دو روزنامه حرفهای زیادی زدن و گفتن احتمال اینکه این بار فدراسیون سخت بگیره خیلی زیاده چون اولین باره که مدرک دارن از مچ فیکسینگ و هر یازده بازیکن زاراگوزا پول به حسابشون ریخته شده و درست فرداش با هم رفتن پول رو گرفتن (گابی هم اعتراف کرده طبق دستور باشگاه پول رو گرفته و پسشون داده) و گفته می شه بعد رییس زاراگوزا شخصا پولها رو به بازیکنای لوانته داده...


از طرف دیگه گفتن احتمالا کسی زندانی نمی شه چون هیچ کدوم سابقه دار نیستن ولی محرومیت از فوتبال بین 1 تا 6 سال چرا هست.
همچنین گفتن پروسۀ دادگاه ممکنه تا دو سال هم طول بکشه بعد رأی صادر بشه. که تا اون موقع کسی مثل گابی دیگه بازنشسته شده! ولی یکی مثل هررا که هنوز جوون هست بدجور ممکنه ضرر بکنه!
و در آخر هم گفتن که فعلا حساب بانکی زاراگوزایی ها ثابت میکنه پول گرفتن، که رییس زاراگوزا گفته اون پاداش بازیکنای زاراگوزا بوده. ولی الآن مدعی العموم باید مدرکی ارائه بکنه که مثلا بازیکنای لوانته هم بعد اون تبانی خرید گرونقیمتی یا کار بانکی و ... در خور توجهی انجام دادن!

http://www.ibtimes.co.uk/ander-herrera-match-fixing-inside-story-claims-that-could-ruin-manchester-united-star-1480111?

این نظر توسط saeed275 در تاریخ 1393/09/27 و 15:15 دقیقه ارسال شده است

نگاهی به انجلو هنریکز و این که چرا او نباید به دینامو زاگرب بپیوندد
http://goo.gl/OM2MIB

این نظر توسط AMIR MU7 در تاریخ 1393/09/27 و 11:22 دقیقه ارسال شده است

اولا بابت برد مقابل لیورپولو تبریک میگم واقعا ببخشید که این دو سه هفته ای نبودم
دست نویسنده های عزیز هم درد نکنه
هررا هم خداییش اصلا به قیافش نمیخوره تبانی کنه

این نظر توسط شهاب غ در تاریخ 1393/09/27 و 3:52 دقیقه ارسال شده است

مثکه قضیۀ سقوط ارزش روبل روسیه خیلی جدیه شکلک
ارزش دارایی آبراموویچ 450 میلیون دلار افت کرده ظرف فقط 48 ساعت و الآن ارزش اموال رومن فقط 12.8 بیلیون دلاره شکلک
آلیشر عثمانف دومین سهامدار بزرگ آرسنال هم ارزش ثروتش ظرف همین 48 ساعت 809 میلیون دلار افت داشته و الآن ارزش داراییش 13.4 بیلیون دلاره!

این نظر توسط rasol utd در تاریخ 1393/09/27 و 1:46 دقیقه ارسال شده است

قضیه داره کم کم خطری میشه اگه اثبات بشه هررا زندانی و اون چند بازیکن دیگه زندانی میشن اونوقت تکلیف باشگاهایی که این همه پول بابت این بازیکنا پرداخت کردن چه میشه ؟؟
ازیک طرف دلم نمیاد برایی هررا مشکل پیش بیاد و ازطرف دیگه میخوام حق به حق دار برسه .

این نظر توسط حمید بکهام در تاریخ 1393/09/27 و 0:25 دقیقه ارسال شده است

ضمن اینکه امیدوارم واسه هررا مشکلی پیش نیاد،اما واقعآ از روش خوبی استفاده کردن برا رشوه دادن...شکلک
بهرحال به چهره خود هررا که نمیخوره اینکاره باشه.اما اگر باشگاه چنین بهشون دستور داده باشه،هررا و بازیکنا چی میتونن بگن؟پس اگرم این تبانی وجود داشته باشه،دو باشگاه باید در مقابل حکمش پاسخگو باشن.
در کل،خداکنه اصلآ هیچ مشکلی پیش نیاد و تبانی هم در کار نبوده باشه،اگرم بوده،حداقل هررا بی گناه باشه...شکلک

این نظر توسط شهاب غ در تاریخ 1393/09/26 و 23:32 دقیقه ارسال شده است

من که شدیدا امیدوارم هرکسی در سقوط دپورتیو نقش داشته چوب نیم سوخته بکنن تو حلقش شکلک شکلک
اظهارات ضد و نقیضه یادمه آخر مهر اسپورتویتنس نوشته بود رییس زاراگوزا گفته حقوقاشون رو اونجوری می ریخته حساب بازیکنا :|
این اظهارات ضد و نقیض کار دستشون میده البته یک کلاغ چل کلاغ هم شاید شده باشه... ولی بازم به نظر میرسه هررا خیلی جرم سنگینی منتظرش نباشه و اگر هم جرمی باشه لوانته و زاراگوزا چوبشو بخورن شکلک

این نظر توسط mehran se7en در تاریخ 1393/09/26 و 21:30 دقیقه ارسال شده است

اولا دست آقا شهاب درد نکنه بابت شفاف سازیشکلک
دوما که آخه اصلا به هررا میاد اهل زیرآبی رفتن باشه؟؟شکلک
به نظرم باشگاه باید پشتش وایسته و یه کاری کنه که تمرکزش رو از دست نده و کاملا در اختیار تیم باشه

این نظر توسط esmaeel UTD در تاریخ 1393/09/26 و 19:07 دقیقه ارسال شده است

با نظر سعید موافقم شکلک

این نظر توسط xaniar در تاریخ 1393/09/26 و 10:44 دقیقه ارسال شده است

همه ی جای دنیا به بازیکن پول میدن و میگن تبانی کرده اما. اسپانیاش برعکسه..اصلا هررا میتونه بره بگه پولم کووشکلک


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 524
  • آی پی دیروز : 548
  • بازدید امروز : 1,871
  • باردید دیروز : 1,847
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 16,901
  • بازدید ماه : 40,879
  • بازدید سال : 212,073
  • بازدید کلی : 3,837,238
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30