loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
مدیریت بازدید : 521 شنبه 11 آذر 1391 نظرات (0)

 

 بررسی کامل پیش بازی با ردینگ

 

منبع: سایت Thebusbybabe.com


 

پیش بازی منچستر یونایتد برابر وستهام یونایتد

داور بازی: مارک هالسی

منچستر یونایتد در ادامۀ رقابتهای این فصل، روز شنبه به ورزشگاه مادیسکی سفر می کند تا به دیدار تیم ردینگ برود. سلطنتی ها (لقب ردینگ) اولین بار در سال 2006 به سطح اول فوتبال انگلیس رسیدند و به همین دلیل شیاطین سرخ تا به حال تنها 4 دیدار با ردینگ دیدار کرده اند که دو بار ردینگ شکست خورده است و دو بار موفق شده با یونایتد مساوی کند. ولی در کل تاریخ دو باشگاه، دو تیم 16 بار به مصاف هم رفته اند که تنها برد ردینگ برابر یونایتد، مربوط به سال 1927 است.

 

منچستر یونایتد

 

راهنمای فرم تیم: یونایتد با 33 امتیاز از 14 بازی در حالی که با یک امتیاز بیشتر از منچستر سیتی صدر نشین است، گام به هفتۀ پانزدهم می گذارد. یونایتد دو بازی اخیر لیگش را برده که آخرین بازیشان برد 1-0 برابر وستهام است. پیش از آن دو برد، دو باخت پیاپی 1-0 برابر نورویچ و گالاتاسارای را تجربه کرده بودند.

اخبار مصدومین: نانی، والنسیا، کاگاوا و ویدیچ همگی برای این بازی مصدومند. ویدیچ ولی به بازگشت نزدیک می شود و برای بازی برابر کلوژ در روز چهارشنبه می تواند آماده باشد.رایان گیگز یک یک کشیدگی جزئی همسترینگ داشته و نیک پاول هم با سرماخوردگی دست و پنجه نرم می کرده که البته هر دو برای این بازی آماده خواهند بود.

 

ردینگ

 

راهنمای فرم تیم: ردینگ در حال حاضر با تنها 9 امتیاز از 13 بازی در رتبۀ 19 جدول قرار دارد. سلطنتی ها قبل از دو شکست اخیرشان در لیگ، 4 بازی بدون شکست را سپری کرده بودند. ویگان در دو بازی اخیرش دو شکست 1-0 برابر استون ویلا و 3-2 برابر ویگان را تجربه کرد.

 اخبار مصدومین: کریس گانتر Chris Gunter، الکس مککارتی، دنی گوتری Danny Guthre و جم کاراکان Jem Karacan همگی توانایی بازی در این بازی را ندارند. ضمن اینکه حضور جیمی کبه Kimmy Kebe نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

ترکیبهای احتمالی دو تیم:

 

یونایتد: در دروازه احتمال انتخاب شدن هر یک از لیندگارد و یا دخیا هست. ریو فردیناند هم بازی وستهام استراحت کردخ و انتظار می رود که در این بازی بازی کند. در خط دفاعی نیز احتمال همبازی شدن او با هر یک از اونز و یا اسمالینگ هست. رافائل و اورا نیز گزینه های اول سمت چپ و راست هستند.

در حالی که وینگرها مصدوم و ناآماده اند، سر الکس فرگوسن می تواند از ساختار لوزی در خط هافبک استفاده کند – درست مانند کاری که در بازی برابر وستهام انجام داد. کریک و فلچر هر یک می توانند در نقش دفاعی این لوزی بازی کنند، ضمن اینکه فلچر در کنار کلورلی یا اندرسون  می تواند برای حضور در یکی از دو رأس کناری این لوزی هم رقابت کند. ضمن اینکه احتمال حضور رونی نیز در نوک هجومی این لوزی زیاد است. اگر سرمربی از سیستمهای 4-4-1-1 یا 4-2-3-1 یا یک سیستم 4-3-3 استفاده کند، آنگاه هر یک از این بازیکنان ذکر شده به غیر از رونی می توانند در کنار پل اسکولز برای حضور در خط هافبک مرکزی رقابت کنند ضمن اینکه اشلی یانگ، دنی ولبک، رونی و گیگز نیز می توانند برای نقشهای کناری زمین در نظر گرفته  شوند. روبین ون پرسی، خاویر هرناندز، رونی و ولبک نیز گزینه های حضور در خط حمله هستند.

 

ردینگ: آدام فدریچی Adam  Federici در حال حاضر دروازه بان شمارۀ یک ردینگ است. در دفاع مرکزی، شاون موریسون و کاسپارس گورکس Kaspars Gorkss گزینه های اول در یک ماه اخیر بوده اند. در حالی که در بازی آخر آدام ماریاپا Adam Mariappa جایگزین گورکس شده بود. نیکی شوری Nicky Shorey گزینه اول دفاع چپ است و انتظار می رود که شاون کامینگز Shaun Cu-mmings جایگزین گانتر مصدوم در دفاع راست باشد.

در هافبک مرکزی انتظار می رود که جای تاب Jay Tabb و میکله لیژرتوود Mikele Leigertwood بازی کنند و احتمالا جوبی مکانوف Jobi McAnuff و هال رابسون-کانو در نقش مهاجمین کناری بازی می کنند.گاراث مککلیری Garath McCleary نیز احتمال حضورش در این پست کنار زمین هست. در خط حمله نیز انتظار می رود که جیسون روبرست و آدام له فوندره Adam Le Fondre بازی کنند ضمن اینکه نوئل هانت Noel Hunt و پاول پوگربنیاک PAvel Pogrebnyak نیز در این پست می توانند رقابت کنند.

 


 

تاکتیکها

 

مبانی تاکتیکی ردینگ: برایان مک درموت McDermott تیمش را در یک 4-4-2 ساده به میادین می فرستد: دو مهاجم مرکزی که جلو می مانند و از فضا ها استفاده می کنند، دو وینگر تکنیکی که مترصد فرستادن سانتر به محوطه هستند (مدالع چپشان شوری هم در جلو آمدن ها همین استراتژی را دنبال می کند و آمار 9.9 سانتر در هر بازی او در کنار آمار تحسین برانگیز 34.3 درصد سانتر موفق به خوبی گویای این مطلب است. )، در حالی که مدافع و هافبکهای مرکزی این تیم، به ندرت به جناحین و یا رو به عقب پاس می دهند و معمولا تلاش می کنند که به مستقیم ترین شکل ممکن حمله ها را پی ریزی کنند. این قضیه هم اصلا تعجب آور نیست که سلطنتی ها در آمار لیگ هم در مالکیت توپ (با 41.1 درصد) و هم در دقت پاس (با 68 درصد) رتبۀ آخر را دارند.

از تیم ردینگ انتظار می رود که تقریبا کل دقایق بازی را صبورانه و با ده نفر پشت توپ دفاع کند. آنها کاملا توده ای عقب زمین دفاع می کنند و آمارشان هم کاملا منطبق بر این استراتژی بازی است (تکل و خطای کم و در عوض قطع توپ زیاد): به این صورت که با 14.9 تکل در هر بازی رتبۀ آخر لیگ را دارند و با 9.5 خطا در هر بازی در لیگ نوزدهم هستند. در حالی که در قطع توپها با 15.4 قطع توپ در هر بازی رتبۀ هفتم را دارا هستند. و وقتی که توپ را به دست می آورند معمولا دست به ضد حملات از جناحین زمین می زنند. و از این نظر یونایتد که ممکن است برای نفوذ در این دفاع از جلو آمدن مدافعین کناریش استفاده کند، از جناحین در هنگام ضد حملات می تواند آسیب پذیر باشد.

وقتهایی که تیم ردینگ توپ را به یک سوم هجومی می آورد، یکی از مهاجمین معمولا به جناحین می رود تا هم یکی از مدافعین مرکزی را همراه خود از پستش خارج کند و هم اینکه موجب برتری نفری در جناح زمین شود و هدف نهاییشان هم این است که یا یک سانتر برای مهاجم دیگر یا نفرات خط هافبک که تا محوطه جریمه جلو آمده اند ارسال کنند، و یا اینکه در کنار زمین از حریف کرنر بگیرند (موریسون خطرناکترین فرد آنها روی دوئل های هوایی در ضربات ایستگاهی است.). اگر قادر نباشند که توپ را به جلو بیاورند، آنگاه مدافعین مرکزیشان و یا دروازه بانشان توپ را بلند برای جیسون روبرتز در خط حمله ارسال میکنند. در این مواقع هم معمولا این رابسون-کانو و یا شوری در جناح چپ هستند که سریعا به جلو فرار می کنند تا بتوانند از توپهای دوم که پس از ارسال توپ بلند اولیه روی سر روبرتز دفع می شود، استفاده کنند. این یک استراتژی پایه است، ولی تنها با کار و تلاش سخت شاگردان مکدرموت می تواند مثمر ثمر باشد.

 

ساختار یونایتد چه شکلی خواهد داشت؟  در بازی با وستهام فرگوسن از لوزی استفاده کرد و به نظر می آمد که دلیلش هم فقدان وینگر در ترکیب تیم بود. این بار هم همین معضل وجود دارد. ولی این بهترین استراتژی نبود چرا که چکشها (وستهام) درست مانند سلطنتی ها (رویالز – ردینگ) بهترین شیوۀ بازیشان ارسال توپ از جناحین به داخل محوطه است. شکل لوزی خط هافبک دفاع کردن در جناحین و جلوگیری از پیشروی حریف از این نواحی را برای تیم ما دشوار میکند.

شوری یکی از یاران کلیدی ردینگ محسوب می شود و پیوسته در فکر جلو آمدن از جناح زمین و خلق موقعیت است (آمار او خلق میانگین 3 موقعیت گل در هر بازی است). حضور یک وینگر راست برای یونایتد برای جلو گیری از این خطر مستعد می تواند مفید باشد – اگر فرگوسن نفرات کافی برای ترکیبش در اختیار داشته باشد، آنگاه می تواند ساختار تیمش را 4-4-1-1 و یا 4-2-3-1 بچیند به جای اینکه از لوزی استفاده کند. ساختار لوزی می تواند ابتکار خط هافبک را به دست ما بدهد و در کنترل بازی به ما کمک کند، ولی در برابر این ردینگی که اصلا هدفشان در نوع بازیشان مالکیت توپ نیست، استفاده از این ساختار خیلی ضروری به نظر نمی آید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 204
  • آی پی امروز : 90
  • آی پی دیروز : 357
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 677
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 2,646
  • بازدید ماه : 64,938
  • بازدید سال : 308,529
  • بازدید کلی : 3,933,694
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30