loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
بابک بازدید : 785 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (10)

جرج بست

 

آن هایی که در 14 سپتامبر 1963 در الدترافورد حاضر بودند, همیشه آماده اند تا بگویند حضورشان برای اولین بازی جرج بست بود.

 

 دو مردی که داستان بهتری دارند, بازیکن هایی هستند که وظیفه ی محافظت از بست را داشتند: مدافع های وست برومویچ آلبیون یعنی گراهام ویلیامز و و کمپل کراوفورد.این دو با مجله ی رسمی باشگاه مصاحبه ای [inside united] داشته اند و درباره ی لحظات مهم صحبت کرده اند ...

 

گراهام ویلیامز

مدافع چپ "پیرهن گشادها" ( لقب وست برومویچ - Baggies ) در آن روز وظیفه ی مهار بست را بر عهده داشت,کاری که آن را انجام داد - نه فقط به یک روش!

"ما یه مقدار درباره ی بست شنیده بودیم - او در تیم رزرو برابر ما بازی کرده بود.اگه یه نفر در 17 سالگی اولین بازیش رو انجام بده, همیشه علاقه و توجه بیشتری نسبت بهش وجود داره - ولی برای بازی کردن در مقابلش در زمانی که فقط یه بچه بود نگرانی و ترسی وجود نداشت!

"وقتی که بازی شروع شد, تقریبا برای 15 دقیقه فقط سمت من ایستاده بود.هیچ ضربه ای نصیبش نشد ... جز ضربه های من! بعد از اون, اون جایی که دوست داشت بازی می کرد و در جریان بازی بود - و اونجا جایی بود که می دیدی که اون میتونه چقدر خوب باشه!

"برای سال ها, برای زمانی که همدیگه رو می دیدیم این یه جوک ثابت شده بود.من میگفتم,'جرج خوشحالم که محض تنوع هم که شده یک بار دارم تو رو از جلو میبینم' و اون جواب می داد,'من هنوز دستخطت رو پشت قسمت پایینی پام دارم (ضربه هایی که بهم زدی)!'

"جرج کاردیده بود - با زمین تماس سطحی داشت, می لغزید و تا انتهای می دوید, در حالی که بقیه ی ما وسط زمستان وسط گل و شل به زحمت حرکت می کردیم.

"اون توازن و بالانس فوق العاده ای داشت.بنابراین شما نمیتونستید که توپ رو ازش جدا کنید.و وقتی که توپ بین پاهاش بود, هر کاری که دوست داشت با توپ انجام می داد.

"جرج فقط میخواست بازی کنه, اون عاشق بازی کردن بود.یک سال ما تعطیلاتمون رو با هم در یک مکان از مینورکا گذروندیم.من با خانواده ام بودم و جرج با چند تا از دوست هاش.و اون هیچ چیزی رو بیشتر از این دوست نداشت که در ساحل باشه و توپ رو برداره و بازی کنه.اگه شما اجازه میدادید تمام روز رو بازی می کرد.جرج بچه های من رو نگه داشت - و توی ساحل باهاشون بازی کرد, بنابراین مادر من اون رو دوست داشت!مادرم با اون مثل پسر خودش رفتار می کرد.

"اون همیشه با لبخند بازی می کرد.توی بازی ها از تو رد می شد و وقتی که حرکتش تموم می شد, بر می گشت و موقعی که از کنارت رد می شد بهت لبخند می زد و این تو رو بیشتر از وقتی که شکستت میداد اذیتت می کرد! اون بیرون از زمین یه فرد دوست داشتنی بود, و خیلی خجالتی.دوست داشتنی, یه دوست صمیمی نجیب.

"مردم درباره ی بازیکن های فوق العاده از جاهای مختلف در زمان و دوره ی فعلی حرف می زنن.جرج در فوتبال مدرن میتونست بهتر باشه.[در فوتبال مردن] برخوردی رو از پشت سر نداشت,میتونست حمایت بیشتری رو از طرف داورها داشته باشه و میتونست روی زمین های بهتری بازی کنه, نه زمین های ترسناکی که ما ازشون برای بازی استفاده می کردیم."

 

 کمپل کراوفورد

 یک نوجوان دیگه که در اون روز اولین بازیش رو انجام داد, مدافع جوان وست بروم که با عوض شدن پست بست در بازی, رو در روی او قرار گرفت.

"ما یه مصدوم داشتیم که به این معنی بود که دان هاو, مدافع کناری انگلیس, به پست وینگ رفت و من در سن 19 سالگی, در اولین بازیم به عنوان مدافع راست بازی کردم.

"این یک بازی بزرگ بود, جمعیت در الدترافورد رعب آور بود, 50,000 طرفدار.من فکر می کنم اون ها شروع بازی رو به تاخیر انداختن تا همه وارد ورزشگاه بشن.

"من بازی جرج رو دو یا سه هفته قبل دیده بودم چون در تیم رزروز برابر ما بازی کرده بود.ولی ما هیچ صحنه ای رو ندیدیم که او در این بازی خطرناک تر باشه.من یادم نمیاد که مربیمون جیمی هاگان, قبل از بازی درباره ی جرج بست صحبت کرده باشه.چون اون یه پسر جوون بود که اولین بازیش رو انجام می داد.

"وظیفه ی من نگه داشتن بابی چارلتون بود, و این برای من کافی بود که برای این بازی نگران باشم!من چند سال از جرج بزرگتر بودم و میدونستم که قبل از بازی چقدر نگران بودم, بنابراین حدس می زدم که اون هم همین حالت رو داشته باشه.

"تقریبا بعد از 20 دقیقه و بعد از این که گراهام [ویلیامز] اون رو در مقابل تماشاگران ریز ریز کرد,جرج به سمت من اومد!بعد از اون [جا به جایی] جرج فقط در پست وینگ چپ نموند, اون یه مقدار سرگردان بود.ما رقابت خوبی داشتیم و من فکر میکنم که خوب کار کردم - او سرصفحه ی روزنامه ها رو به خودش اختصاص نداده بود, بنابراین من باید به صورت معقولی ساکن نگهش میداشتم.در هر حال, اون یه بازیکن با مهارت, زیرک و سریع بود.اون دوست داشت که تو رو درگیر کنه و با کنترل خوبش شکستت بده.توپ بهش چسبیده بود.اون کارهای غیرعادی انجام می داد, کارهایی که هیچکس انتظار نداشت, اون تصور و ابتکار عالی داشت.

"این یک بازی فیزیکی تر بود و من فکر می کنم که بهترین دارائی جرج این بود که شجاع بود, اون شجاعت واقعی رو داشت.اون با مدافع ها برخوردهایی داشت, ولی اون هیچوقت از کارش دست نمی کشید - دوباره به سراغتون میومد.اگه ازش توپ رو میگرفتی به مستقیما سمتت میومد و سعی می کرد که توپ رو ازت بگیره و دوباره با تو درگیر می شد.

 

ویلیامز و کراوفورد این مصاحبه را با مجله ی Inside United  داشتند که برنامه ای برای ادای احترام ویژه مخصوص به جورج بست بود.این مجله در 11 سپتامبر منتشر شده بود.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط mohsen a در تاریخ 1393/02/31 و 23:48 دقیقه ارسال شده است

از بظر من اون بزرگترین استعداد دنیا بوده که هیچ وقت به حقش نرسیدشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : بست بیشتر از همه چوب خداحافظی بازبی بزرگ رو خورد.... مثل خیلی از ستاره های الآنمون که بعد رفتن فرگی میگسار و میخاره شدن نصف شب تو خیابون می رقصن شکلک

این نظر توسط امین در تاریخ 1392/06/26 و 12:18 دقیقه ارسال شده است

سلام. اگر مایل به تبادل لینک هستی منو با نام "زندگی عشق نور" لینک کن بعد خبر بده تا لینکت کنم.
سپاسشکلکشکلک
ببخشید اسم اصلاح شد.شکلکشکلک
پاسخ : سلام دوست عزیز آقا ما حقیقتش صفحۀ اصلی لینک غیر ورزشی نمی کنیم دو نفر هستن اونم چون قبل تغییر قالب تو لینکامون بودن موندن هنوز... اگه اشکالی نداره از نظر شما که فقط لینکتون تو صفحات داخلی باشه ما در خدمتیم شکلک

این نظر توسط امین در تاریخ 1392/06/26 و 12:17 دقیقه ارسال شده است

سلام. اگر مایل به تبادل لینک هستی منو با نام "ندگی عشق نور" لینک کن بعد خبر بده تا لینکت کنم.
سپاسشکلکشکلک

این نظر توسط حمید بکهام در تاریخ 1392/06/22 و 14:33 دقیقه ارسال شده است

عالی بود داش بابک دستت طلا...شکلک
پاسخ : لطف داری.شکلک

این نظر توسط شهاب غ در تاریخ 1392/06/22 و 11:22 دقیقه ارسال شده است

عالی بود.. عالی.... اون قسمت که گفته من صورت بست رو ندیدم خدا بود شکلکشکلک
احسنت به شعور این ویلیامز... که گفته بست اگه حالا بود هم زمینهای بهتر، هم امکانات بدنسازی بهتر... هم حمایت بیشتر داورا... حالا هی بیاین مسی چلغوز رو با بست مقایسه کنید.... بست بی همتا بود..
پاسخ : مسی چلاقه.شکلک

این نظر توسط قاسم علي در تاریخ 1392/06/22 و 11:13 دقیقه ارسال شده است

بسيار زيبا بود بابك جان
عالي بود
روحش شاد شکلک
پاسخ : چشم هات قشنگ می بینه داداش قاسم علی.شکلک

این نظر توسط Ho3ein_wazza در تاریخ 1392/06/22 و 10:30 دقیقه ارسال شده است

مرسی بابک جان
خیلی قشنگ بود
راستی تبریک میگم قبولیت رو الان نظر ها رو دیدم
ایشالا که موفق باشی داداشیشکلک
پاسخ : خواهش میکنم داداش حسین.
-----------------
مرسی بابت تبریک.انشاا... هم خودت هم همه مردم توی کارهاشون موفق باشن.شکلک (البته کارهاش خوبشون.شکلک)

این نظر توسط سعيد در تاریخ 1392/06/22 و 0:24 دقیقه ارسال شده است

دنيارو به اخرت فروخت روحش شادشکلک
پاسخ : زورش زیاد بود فروخت دیگه.شکلک

این نظر توسط moein در تاریخ 1392/06/22 و 0:15 دقیقه ارسال شده است

خیلی قشنگ بود بابک جان مرسیشکلک
پاسخ : خواهش میکنم.شکلک

این نظر توسط CAP VIDIC در تاریخ 1392/06/22 و 0:11 دقیقه ارسال شده است

روحش شاد شکلکشکلکشکلکشکلک دستت درد نكنه بابك جان
پاسخ : خواهش میکنم.شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 311
  • آی پی دیروز : 365
  • بازدید امروز : 613
  • باردید دیروز : 1,457
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,217
  • بازدید ماه : 15,838
  • بازدید سال : 187,032
  • بازدید کلی : 3,812,197
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30