loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
حمید بازدید : 485 پنجشنبه 06 فروردین 1394 نظرات (5)

 

چرا کریک اینقدر برای یونایتد مهم است و مشخصا چرا پس از بازگشت به لیست هاجسون برای تیم ملی‌ انگلستان مهم است؟

 

 دو آمار بسیار شبیه به هم و عجیب در روز یکشنبه در آنفیلد رخ داد. از زمانی‌ که لیورپول در اولد ترافورد به یونایتد باخت، آنها با تغییر سیستم به ۳-۴-۲-۱ به طور میانگین ۲.۳۶ امتیاز در هر بازی کسب کرده اند که قابل مقایسه با ۱.۶ امتیاز پیش از آن بازی نیست. آمار عجیب دیگر این است که هر گاه مایکل کریک یک ساعت یا بیش از یک ساعت در زمین بوده است، یونایتد به صورت میانگین ۲.۳۱ امتیاز در هر بازی گرفته است که قابل مقایسه با ۱.۶۳ امتیاز در هر بازی بدون وی نیست. پس، این کریک بود که برد را رقم زد حتی اگر در بهترین فرمش نباشد.

 

حالا چرا کریک اینقدر برای یونایتد مهم است و مشخصا چرا پس از بازگشت به لیست هاجسون برای تیم ملی‌ انگلستان مهم است؟

به خاطر مسائل تاکتیکی یا محرومیت این بازیکن از اینکه یک ریتم متوالی در این فصل داشته باشد، محروم شده است.

 

 

با این حال او مخصوصاً برای لوئیس فن خال بسیار مفید بوده است تا جایی‌ که این مربی‌ هلندی از کریک به عنوان "مربی‌ درون زمین" یاد می‌‌کند. فن خال همواره یک بازیساز دفاعی را در تیم‌هایش دارد. حالا این فرد چه مثل فرانک ریکارد یک مدافع مرکزی باشد که یک خط جلو آمده است و یا بازیکنی که جلو مدافعان بازی می‌‌کند مثل اشارز در آلکمار. اگر دنی بلیند که هنوز با فوتبال انگلستان وفق پیدا نکرده است را فاکتور بگیریم، کریک تنها بازیکن یونایتد است که هم درک درستی‌ از موقعیت خود در زمین دارد و هم آمار پاس‌های او میزان قابل توجهی‌ است.

 

از بین بازیکنانی که می‌‌توانند مدافع مرکزی یا هافبک دفاعی باشند، کریک با ۸۹% پاس سالم بیشترین میزان پاس سالم را در این فصل داده است. گرچه اسمالینگ که زیر نظر فن خال جان دوباره‌ای گرفته است، پس از اخراج در دربی منچستر با ۸۸.۵% پاس سالم در رده دوم قرار دارد.

 


 

 با این حال او فراتر از این حرف‌ها عمل می‌‌کند. بازیکنان زیادی هستند که هم می‌‌تواند جلو مدافعان بازی کنند و هم می‌‌توانند پاس‌های ۱۰ یاردی به مدافعان پشت سر خود بدهند که در آخر هم به دردسر می‌افتند. کریک اما، ۵.۶ پاس بلند در هر بازی می‌‌دهد که بیش از هر بازیکن دیگری در یونایتد است.(از ۱۱۴ پاس بلند کریک، ۹۱ آنها به مقصد رسیده است).

 

اکثر آن پاس ها، زمانی‌ که یکی‌ از هم تیمی‌های او با سرعت وارد محوطه جریمه می‌‌شود، به شکل وحشتناکی‌ خطرناک هستند. به عنوان مثال در بازی با تاتنهام پاس او به خوان ماتا رسید که یک موقعیت شوت خوب ایجاد کرد. آن ارسال به شکلی‌ بود که تمرینات زیادی را می‌‌طلبد مخصوصاً که بازیکن دیگر در حال حرکت است. کریک با وجود دادن پاس‌های خطرناک، آمار پاس سالم خوبی‌ دارد.

 

البته کمی‌ تعجب آور است که کریک آنچنان در ربایش توپ آمار بالایی‌ ندارد. او تنها ۱.۴ تکل در هر بازی می‌‌زند که در یونایتد ۱۲ مین فرد از این نظر است و ۱.۴ بار توپ‌ها را در هر بازی به طور میانگین قطع می‌‌کند که باز هم در یونایتد ۱۲‌ام است. در جنگ‌های هوایی هم او با ۰.۸ برد در هر بازی، در باشگاه یونایتد ۱۷‌ام است. این آمار شاید ثابت کند که او به عنوان یکی‌ از هافبک‌های مرکزی یا یکی‌ از هافبک‌های دفاعی بهتر کار می‌‌کند تا یکی‌ از زوج‌های خط دفاعی. نکته دیگری که باید گفته شود این است که کریک با تصمیمات درست خود، باعث می‌‌شود حریفان مجبور به تغییر روش بازی شوند و این عرصه را برای رقیب تنگ تر و تنگ تر می‌‌کند.

 

 

کمی‌ شگفت انگیز بود که فن خال برای تمدید قرارداد کریک بسیار مشتاق بود. او بازیکنی است که همواره برای حضور در ترکیب سه‌ شیر‌ها جنگیده است و این حقیقت هم وجود دارد که پس از شکست به بارسلونا در فینال ۲۰۰۹، چیز‌های بدی در مورد او گفته شد. در کنار این، یک حقیقت دیگر هم وجود دارد که آن نباختن یونایتد در زمان‌های است که کریک بیشتر از یک ساعت بازی کرده است. یونایتد تنها یک بار در چنین شرایطی باخته است. در حال حاضر، او یک بازیکن کلیدی برای پروژه فن خال است. با این حال احتمال حضور او در مرکز خط میانی انگلستان در یورو ۲۰۱۶ هم وجود دارد.

 

به قلم Jonathan Wilson از وبسایت Whoscored
 
منبع: طرفداری

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط amir mu7 در تاریخ 1394/01/07 و 11:58 دقیقه ارسال شده است

مرسی داش حمیدشکلک
درسته بعضی موقع ها کریک سرعت بازیو میگیره و تو کارهای دفاعی هم بعضی موقع ها خوب کار نمیکنه ولی در کل دوست داشتنیه شکلک
فالکائو هم که بدرد گل زدن به بحرین و عمان میخوره بره لیگ قطر چطورهشکلکشکلکشکلک
پاسخ : خواهش میکنم امیرجان...شکلک
آقا این کُند کردن بازی هم از رو حساب کتاب و تخصصشه دیگه...شکلکشکلکتازه شم،از بازیکنی تو این سن توقعی نیست،من نه تنها به خاطر بازی اینروزاش،بلکه به خاطر تمام زحماتی که برامون تو مدت حضورش کشیده،دوسش دارم و ازش ممنونمشکلک(مگه بازیکن رو فقط تا وقتی منفعت داره باید دوست داشت؟اونم یکی مثه کریک)و تنها من نیستم که این حس رو نسبت بهش دارم...شکلک
لیگهای عربی به کی رحم کرده که به فالکائو رحم کنه...شکلکنمیدونم والا،حالو هوای باشگاه با حالو هوای ملی متفاوتهشکلک اما هردو رو هم تآثیر میذارن،ایشالا گلزنیش تو تیم ملی رو بازی باشگاهیشم تآثیر مثبت بذاره...

این نظر توسط Amir007 در تاریخ 1394/01/06 و 22:36 دقیقه ارسال شده است

فالکایو تا الان 2 تا به بحرین زده !!!!! شکلکشکلک
پاسخ : عالیه.ایشالا گلزنیش تداوم داشته باشه...
اگه هتریک کنه خوبه...شکلک

این نظر توسط سعید در تاریخ 1394/01/06 و 18:22 دقیقه ارسال شده است

کریک بازیکن نیست داش حمید روش حساب نکنشکلک
پاسخ : باز شروع کردی داداش سعید؟شکلک شکلک
اینهمه مدرک...شکلک اگر از همین امروزم دیگه ندرخشه،بازم به اون درجه از محبوبیت که باید،رسیده...شکلک

این نظر توسط xaniar در تاریخ 1394/01/06 و 15:10 دقیقه ارسال شده است

سلامشکلک
کریک محشرهشکلک عجیب و غریبه، انگار نقطه نقطه زمین بازی رو میفهمه و حسش میکنه، خیلی ریلکس توپو تو اختیارش میگیره و بازیه تیمو بهتر میکنه.
حیف سنش زیاد شده، گزینه جانشین تو تیم خودمون میتونه بلیند باشه واسش.
پاسخ : علیک سلام...شکلک
کریک وقتی صاحب توپه،بازیو خوب به آرامش فرا میخونه،بعضی وقتها با یک پاس گل عالی اون آرامشو تبدیل به شادی میکنه...شکلک
آخکه اگر اون شوتش به مینوله زاویه دارترو محکمتر میبود،چه گلی میشد... شکلک
بلیند هم با عملکردهای خوبش، بازیکن قابل اعتمادی نشون داده...

این نظر توسط raso utd در تاریخ 1394/01/06 و 13:58 دقیقه ارسال شده است

کریک جونم شکلکشکلکشکلک
الهی که تا ۴۰ سالگی بدرخشیشکلک
پاسخ :
واقعا ای کاش سنش کمتر بود...
بعضی بازیکنا اصن نباید پیرشن...شکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 119
  • آی پی دیروز : 564
  • بازدید امروز : 328
  • باردید دیروز : 2,467
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 328
  • بازدید ماه : 41,803
  • بازدید سال : 212,997
  • بازدید کلی : 3,838,162
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30